نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

7. بهمن 1394 - 9:16   |   کد مطلب: 17927
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان:
برخی مراکز درمانی اعتیاد به دکه فروش قرص تبدیل شده اند!
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: برخی از مراکز درمانی ترک اعتیاد مجوزدار با درآمدهای چند میلیونی فقط تبدیل به یک دکه فروش قرص شده اند که نیازمند نظارت بیشتر است.

به گزارش ملایری‌ها؛ عبدالحسین مرادی در شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ملایر با اشاره عمق فاجعه مواد مخدر اظهار داشت: مواد مخدر نابودی خاننواده ها و انسان ها را هدف قرار داده و عمق فاتجعه این پدیده شوم بر کسی پوشیده نیست.

وی مبارزه با مواد مخدر را نازمند یک عزم عمومی دانست و بیان کرد: ارگان ها، نهادهای فرهنگی و همه اقشار مردم باید با یک عزم ملی برای مبارزه با مواد مخدر ورود پیدا کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان با اشاره به تاکیدات رهبری درباره اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی پایدار باید جوانان و نیروی انسانی خود را از این بلا دور کنیم.

وی گفت: امروز مواد مخدر پس از تجارت نفت و اسلحه پرسودترین تجارت بوده و همین امر باعث شده که مواد مخدر به یک بحران جدی در عصر حاضر تبدیل شود.

مرادی  گفت:با توجه به اینکه دشمن سرمایه گذاری های عظیمی را برای مواد مخدر کرده است، پیشگیری مهمترین راه مقابله با مواد مخدر و یک نوع سرمایه گذاری و پیشگیری از خسارت جدی به شمار می رود.

وی با اشاره اعتبار اندک ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: دستگاه های اجرایی ذاتا وظیفه  و مسئولیت دارند که تمام توان خود را در راه مبارزه با مواد مخدر استفاده کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان با اشاره به نقش آموزش و پرورش و دانشگاه ها در راه مقابله با مواد مخدر بیان کرد: آموزش نه گفتن به دانش آموزان و  آگاه سازی دانشجویان از جمله مهمترین وظایف معلمان و اساتید در این راه است.

وی با تاکید بر اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: اهمیت مبارزه با مواد مخدر به گونه ای است که باید از تمام ظرفیت های مردمی برای مقابله با این پدیده شوم به کارگیری شود.

مرادی گفت: امروز ورزشکاران، دهیاران، مدال آوران، آدم های پرنفوذ، روحانیون، مداحان، معلمین و اساتید و همه اقشار تاثیرگذار باید در این امر ورود پیدا کرده و در آگاه سازس مردم تلاش کنند.

وی با اشاره به لزوم نظارت بر مراکر درمانی بیان کرد: برخی از مراکز درمانی ترک اعتیاد مجوزدار با درآمدهای چند میلیونی فقط تبدیل به یک دکه فروش قرص شده اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به شرح وظایف همه دستگاه های اجرایی بیان کرد: همه دستگاه های اجرایی با توجه به شرح وظایف خود باید تا می توانند در راه مبارزه با مواد مخدر فعالیت کنند.

وی با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور در رابطه با نشاط اجتماعی بیان کرد: موضوع نشاط اجتماعی و توسعه ورزش های همگانی که یکی از تاکیدات رییس جمهوری است، باید با حمایت دستگاه های فرهنگی احیا شوند.

مرادی افزود: یک شهر خوب شهروند خوب می خواهد و 10 درصد از اعتبارات فرهنگی شهرداری ها باید در حوزه مبارزه با مواد مخدر استفاده شود.

وی با اشاره به لزوم شکل گیری تشکل های مردمی و فرهنگی و سازمان های مردم نهاد در ملایر به عنوان دومین شهر استان تاکید کرد و افزود: نظارت بر مراکز درمانی، مراکز مجاز و غیر مجاز، نظارت بر کمپ ها و شناسایی اموال قاچاق از دیگر اولویت های مهم ما در راستای مبارزه با مواد مخدر است.

وی برگزاری همایش های مبارزه با مواد مخدر را بستری برای اجتماعی شدن و تقدیر از بهبود یافتگان دانست و گفت: از دهم تا 18 اسفندماه بعد از برگزاری انتخابات باید پیش بینی های لازم برای برگزاری همایش یک روزه مبارزه با مواد مخدر در ملایر انجام شود.

وی شناسایی و معرفی کارآفرینان این شهرستان به منظور ارایه تسهیلات برای ایجاد کار و به کار گرفتن افراد بهبود یافته و خانواده های آسیب دیده از مواد مخدر و همچنین قرار دادن عناوین پژوهشی ارایه شده توسط این شورا در سرفصل پایان نامه های دانشجویی را از دیگر مصوبات و وظایف مهم این شورا در ملایر برشمرد.

انتهای پیام/گ

 

دیدگاه شما