نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

7. بهمن 1394 - 0:57   |   کد مطلب: 17924
وزیر آموزش و پرورش در خصوص تعطیلی مدرسه ایرانی در عربستان جزییاتی را بیان کرد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ فانی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص علت تعطیلی تنها مدرسه ایرانی در عربستان گفت: این مدرسه در داخل سفارت ایران در عربستان بوده است که به دلیل این که سفارتخانه ایران در این کشور تعطیل شد و کارکنان سفارت به ایران برگشتند به طبع مدرسه داخل سفارتخانه نیز تعطیل می‌شود.

 
وی ادامه داد: هیچگونه مدرسه مستقلی در عربستان نداریم و این تنها مدرسه در سفارتخانه ایران در عربستان بوده است و هر وقت سفارتخانه مجدد در عربستان باز شود مدرسه‌ی آن هم برپا خواهد شد. 
 
وزیر آموزش و پرورش در خصوص اعتبارات در سال 94 بیان کرد: در سال 94 اعتبارات ما 24 هزار میلیارد تومان است که حدود 12 میلیون دانش‌آموز در بخش دولتی داریم و اگر این اعتبارات را به تعداد دانش‌آموزان تقسیم کنیم به ازاء هر دانش‌آموز در مدارس ایران حدود 2 میلیون تومان غیر از هزینه‌های سرمایه‌ای هزینه می‌شود. در واقع کل پرداخت‌های آموزش و پرورش است بنابراین دانش‌آموزانی که در ایران تحصیل می‌کنند چه ایرانی و چه افغانی باید در هزینه‌های مدارس کمک کنند تا این مکان‌های آموزشی فعالیت‌های بهتری را داشته باشند. 
 
وی اظهار داشت: از مهر 95 دانش‌آموزان کلاس دهم را داریم و رشته‌های سال اول متوسطه دوره دوم در حال برنامه‌ریزی است که به تصویب برسد و اعلام شود. عناوینی که می‌خواهند به تصویب برسند در راستای سند تحول نظام آموزش و پرورش است. 
 
وی در این خصوص ادامه داد: در برخی از مهارت‌ها مانند مهارت‌های زندگی و بحث‌های هنری خلا‌هایی را داشتیم که برای جبران‌ کردن آنها برنامه‌ریزی‌های جدیدی را مد نظر قرار دادیم که بعد از تصویب شورای عالی آموزش و پرورش اعلام می‌کنیم.
 
وی در پایان در خصوص نقش آموزش و پرورش در نظام تحول سلامت خاطرنشان کرد: بی‌شک آموزش و پرورش در تحول سلامت نقش بزرگی را دارد. به همین دلیل با وزارت بهداشت همکاری‌هایی را داشته‌‌ایم و بابت این همکاری‌ها از آن وزارتخانه سپاسگذاریم.
 
 
 
انتهای پیام/
 

دیدگاه شما