نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

2. بهمن 1394 - 0:03   |   کد مطلب: 17839
نمایش نده آ کاری از گروه هنری باران ملایر در بخش فجر استانی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در تبریز به عنوان اثر برگزیده معرفی شد.

به گزارش ملایری‌ها  نویسنده و کارگردان نمایش نده آ در گفت و گو با ایرنا افزود: این نمایش در بین 16 نمایش شرکت کننده در این جشنواره از نظر کارشناسان و مخاطبان به عنوان اثر برگزیده به دبیر خانه فجر و امور استان ها معرفی شد.
محمد قاسمی اظهار کرد: بخش استانی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از 25 تا 29 دیماه در شهر تبریز برگزار شد که 17 نمایش از استان های آذربایجان شرقی، قزوین، همدان، شهرهای لنگرود و مغان و یک نمایش از جمهوری آذربایجان به روی صحنه رفت.
وی ادامه داد: نمایش نده آ تنها نماینده استان همدان در این جشنواره بود که در روز اجرای این نمایش حدود 350 مخاطب داشت و با استقبال خوب حاضرین مواجه شد.
قاسمی بیان کرد: نمایش نده آ با حضور در بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان همدان به میزبانی شهرستان تویسرکان و کسب هشت عنوان برتر این جشنواره به عنوان کار اول استان همدان به سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه پیدا کرد.
وی افزود: بر اساس اعلام دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، پس از ارزیابی و انتخاب آثار بخش فجر استانی، 14 نمایش از سراسر کشور به مرحله نهایی این بخش راه پیدا کردند که نمایش نده آ به عنوان یکی از این 14 نمایش است.
مدیر گروه هنری باران اظهار کرد: این گروه هنری تنها نماینده استان همدان در این جشنواره است که تاکنون موفق به حضور در هشت دوره از جشنواره بین المللی تئاتر فجر شده است.
قاسمی درباره نمایش نده آ گفت: این کار برگرفته از نمایش مده آ اوریپید نمایش نامه نویس یونانی است که دو هزار و پانصد سال پیش نوشته شده و یکی از بزرگترین نمایشنامه های تراژدی دنیا است.
وی اظهار کرد: نمایش نده آ با زبان کلاسیک نوشته شده و از تکنیک های تئاتری دنیا است که در این نمایش مادر دو فرزند خود را می کشد تا از شوهرش انتقام بگیرد، اما نگاه من در این نمایش از زاویه دیگر و به دو فرزند کشته شده است.
قاسمی که خود نیز یکی از بازیگران این نمایش است، یادآور شد: در این نمایش هنرمندانی چون پری بارانی، نگار پاکار، غزل صفرخانلو، محمد ترکاشوند، مهدی حبیبوند و محمود غفاری هنرنمایی می کنند و رضا باغبان، رسول رنجبر، محمدصالح صارمی و محمد بهراد از دیگر عوامل این کار هستند.
نمایش های منتخب بخش فجر استانی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، از 15 دیماه امسال به مدت دو هفته به صورت متناوب و با مشارکت و همیاری اداره های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن های نمایش استان ها، در هفت استان آذربایجان شرقی، البرز، بوشهر، خراسان رضوی، فارس، گلستان و یزد برگزار شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار