نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

30. دى 1394 - 18:38   |   کد مطلب: 17803
رئیس دانشگاه ملایر گفت: در راستای گسترش همکاری های علمی، پژوهشی و آموزشی بین المللی، دانشگاه ملایر به عضویت رسمی اتحادیه بین المللی دانشگاه ها- International Association of Universities - درآمد.

به گزارش ملایری‌ها؛ بهمن حیاتی اظهار داشت:اتحادیه بین المللی دانشگاه ها (IAU) یکی از موسسات وابسته به یونسکو و معتبرترین نهاد بین المللی دانشگاهی است. این اتحادیه با 610 موسسه و دانشگاه عضو از 150 کشور جهان از سال ۱۹۵۰ میلادی فعالیت خود را آغاز گرده است.

وی افزود:اعضای آن دانشگاه‌ها و کلیه مؤسساتی هستند که فعالیتشان به نوعی در ارتباط با موضوع آموزش عالی می باشد و از طریق شرکت در همایشها و کنفرانسهای دوره ای به تبادل نظر پیرامون موضوعاتی نظیر مدیریت نوین دانشگاهی و برنامه ریزی علمی آموزشی می پردازند و

رئیس دانشگاه ملایر بیان کرد:  از این طریق اهداف و تصمیمات خود را که مبتنی بر سیاست ها و مدیریت کلی کشور است، به اطلاع سایر دانشگاههای جهان می رسانند.

وی افزود:  از اهداف این اتحادیه ایجاد همسویی و هماهنگی جهانی در آموزش عالی کشورهای مختلف در جهت گسترش امکانات و ارتقای اهداف آموزش عالی و بهره برداری بهینه از امکانات نرم افزاری آموزش عالی در سطح جهان می باشد.

حیاتی گفت: این اتحادیه دارای شاخه های فرعی منطقه‌ای چون اتحادیه دانشگاه‌های آسیا و پاسیفیک، اتحادیه رؤسای دانشگاه­های جهان و اتحادیه دانشگاه‌های آسیا می باشد.

وی تصریح کرد:از مهمترین خدمات اتحادیه بین المللی دانشگاه ها (IAU) به دانشگاههای عضو، برگزاری کنفرانس ها و نشست هایی در زمینه آموزش عالی و پ‍‍‍ژ‍وهش در ارتباط با مسائل جهانی و منطقه ای است.

رئیس دانشگاه ملایر گفت: شرکت دانشگاههای عضو در این کنفرانس ها زمینه آشنایی بیشتر با آخرین دستآوردها و چالش های پیش روی آموزش عالی در سطح جهان را فراهم می آورد.

وی افزود:  سخنرانی ها و گزارش ها، نشریه ها و کتاب های ارایه شده در حاشیه کنفرانس ها، انجام گفتگوهای متعدد با دیگر اعضای شرکت کننده و ملاقات با صاحب نظران و نظریه پردازان آموزش عالی در دیگر کشور های جهان، موجب به روز شدن اطلاعات مسئولان دانشگاهها شده و مقدمات لازم را برای بومی سازی راهبردهای آموزش عالی جهانی در کشور فراهم می نماید.

حیاتی گفت:  دانشگاه ملایر یکی از جوانترین دانشگاه های دنیا می باشد که به احراز شرایط عضویت در اتحادیه بین المللی دانشگاه ها نائل شده است.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار