نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

22. دى 1394 - 22:47   |   کد مطلب: 17694
مدیر کمیته امداد ملایر خبر داد؛
آموزش فرشبافی به بیش‌از 1500 نفر در ملایر
مدیر کمیته امداد ملایر از آموزش یک‌هزار و 580 نفر در دوره‌های آموزش فرشبافی زیر نظر این کمیته خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از فارس؛ علی کولیوند با اشاره به فعالیت‌های کمیته امداد این شهرستان در خدمت‌رسانی به مددجویان زیر پوشش و نیازمندان یکی از مهمترین خدمات این نهاد را ایجاد اشتغال و خودکفایی مددجویان دانست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه آموزشگاه فرشبافی زیر نظر کمیته امداد ملایر در این شهرستان فعال هستند، گفت: این آموزشگاه‌ها در شهر ملایر، روستای ده‌شاکر و روستای خردمند فعالیت دارند.

 مدیر کمیته امداد امام خمینی ملایر افزود: در دهه فجر نیز شاهد افتتاح یک آموزشگاه دیگر درروستای بلرتو هستیم که تعداد آموزشگاه‌های زیر پوشش این نهاد در شهرستان ملایر به چهار مورد می‌رسد.

وی با بیان اینکه دوره‎های آموزشی در آموزشگاه‌های فرشبافی سه ماهه بوده است، تصریح کرد: در هر دوره بین 20 تا 25 نفر آموزش می‌بینند.

کولیوند بیان کرد: هزینه هر دوره برای هر نفر مبلغ یک تا 1.5 میلیون تومان که از ابتدای سال تاکنون یکصد نفر این دوره‌های آموزشی را در سه آموزشگاه فرشبافی شهرستان گذرانده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مددجویان زیر پوشش بعد از گذراندن دوره آموزشی توسط کمیته امداد مشغول کار می‌شوند، گفت: افراد بافنده فرش از درآمد حاصله از فروش فرش راضی بوده و بسیاری از آنها به خودکفایی می‌رسند.  

مدیر کمیته امداد ملایر در ادامه با اشاره به دیگر دوره‌های برگزار شده آموزش فرشبافی در شهرستان ملایر افزود: تعدادی از دوره‎های آموزشی ما با همکاری فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود.

وی از آموزش یک‌هزار و 400 نفر با همکاری فنی و حرفه‌ای در دوره‌های آموزش فرشبافی در شهرستان ملایر از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: هزینه این دوره‌ها با کمیته امداد بوده است.

کولیوند یادآور شد: در آموزشگاه‌های فرشبافی خود کمیته و آموزشگاه‌های مشترک با فنی و حرفه‌ای یک‌هزار و 580 نفر آموزش دیده‌اند که پیش‌بینی می‌شود تعداد آموزش‌دیده‌ها در این دوره‌ها تا پایان سال به 2 هزار نفر برسد.

وی اعتبار هزینه شده برای آموزشگاه‌های فرشبافی زیر پوشش کمیته امداد را برای دوره‌های آموزشی مددجویان 111 میلیون و 700 هزار تومان دانست.

مدیر کمیته امداد امام خمینی ملایر خاطرنشان کرد: علاوه بر فعالیت آموزشگاه‌های فرشبافی کمیته امداد 713 دار قالی ریزباف و دار قالی سنتی نیز در منازل افراد زیر پوشش این نهاد فعال است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار