نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

15. دى 1394 - 23:55   |   کد مطلب: 17613
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر خبر داد؛
برگزاری جشن پایان بی‌سوادی در برخی روستاهای ملایر
مدير آموزش و پرورش شهرستان ملاير‌ از برگزاری جشن بی‌سوادی در روستاهایی که آمار بی‌سوادی آنها به صفر رسیده است،‌ خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایسنا؛ كاوه برخورداری با اعلام این خبر، ‌اظهار كرد: در کشورهای پیشرفته دنیا به افرادی که توانایی استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و کامپیوتر را ندارند، بی‌سواد می‌گویند اما در ایران بی‌سواد به کسانی اطلاق می‌شود که توانایی خواندن و نوشتن را ندارند.

مدير آموزش و پرورش ملاير نهاد خانواده را مقدس‌ترین و پایدارترین نهاد بشر دانست و افزود: بی‌سوادی والدین آسیب‌های جدی به نهاد خانواده وارد می‌کند.

وي ‌با بيان اينكه در عصر تکنولوژی برای عقب نماندن از نسل جوان و نوجوان باید والدین سواد و آگاهی لازم را داشته باشند، تصريح كرد: ریشه‌کنی بی‌سوادی در شهرستان و برگزاری جشن بی‌سوادی در روستاهایی که آمار بی‌سوادی آنها به صفر رسیده است،‌ جزو اولويت‌هاي اوليه ماست.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملاير‌ در ادامه گفت: انقلاب اسلامي ايران، حاصل احساس وظيفه مردم براي حفظ ارزش‌ها و صيانت از اصالت مذهب و دين اسلام است كه تا پاي جان براي اين اهداف ايستادگي کردند.

وی افزود: پيشرفت‌هاي امروز در مباحث علمي و هسته‌اي و نانوتكنولوژي كه سال‌ها مطلوب مردم ايران بوده، به بركت خون شهدايي است كه نهال انقلاب را آبياري كردند و به ثمر نشست.

وي ‌اظهاراميدواري كرد: امسال برنامه‌هاي فرهنگي و ورزشي بيشتر و غني‌تري به مناسبت ايام‌الله دهه فجر در تمام مقاطع برگزار شود.

برخورداري‌ از تشكيل ستاد گراميداشت دهه فجر در آموزش و پرورش ملاير خبر داد و گفت: در کارگروه فرهنگیان و دانش‌آموزان ستاد دهه فجر، برنامه‌هايي كه براي دهه فجر درنظر گرفته شده است، ‌تشريح شد و هر كدام از اعضا موظف شدند برنامه‌هاي خود را براي جلسه تكميلي كه پيش از دهه فجر برگزار خواهد شد، به صورت كارشناسي ارائه دهند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار