نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

15. دى 1394 - 23:39   |   کد مطلب: 17609
رئیس محیط زیست ملایر با اشاره به پلمب ۹ فقره واحد سلیس‌کوبی در ملایر از ابتدای امسال گفت: یکی از این موارد روز گذشته به دلیل عدم استفاده از سیستم فیلتراسیون انجام شده است.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از تسنیم؛ رئیس شبکه بهداشت ملایر در کارگروه سلامت و امنیت غذایی اظهار داشت: حدود یک ماه از شیوع موج اول آنفولانزا می‌گذرد که در این مدت با جلسات متعددی که به صورت تخصصی در بیمارستانها و مراکز بهداشتی درمانی در شهرستان برگزار شد این بیماری  کنترل شد.

محسن ترکاشوند با اشاره به امکان وقوع موج دوم این بیماری گفت: این بیماری در 90 درصد موارد علائمی غیر از سرماخوردگی ساده ندارد، در مورد واکسیناسیون این بیماری نیز برای همه مردم ضرورتی نداشته و تنها برای گروه‌های در حال خطر مانند کادر پزشکی و درمان، افرادی که بیماری مزمن دارند یا پیوند عضو داشته‌اند و غیره لازم است.

وی در مورد بیماری سیلیکوسیس نیز تصریح کرد: قطعا نسبت به سال‌های گذشته وضعیت متفاوت است ولی باز هم این به این معنا نیست که این کارگاه‌ها کاملا ایمن شده و هیچ مورد منجر به خطری نداریم.

ترکاشوند یکی از مشکلات این کارگاه‌ها را قابل احراز نبودن هویت کارگران غیرایرانی شاغل در آنها دانست و افزود: سیلیکوسیس بیماری است که باید از آن پیشگیری کرد و وقتی بیماری ایجاد شود علامتی درمان می‌شود و درمان قطعی و جامع نیست.

رئیس محیط زیست ملایر نیز در این جلسه با بیان اینکه این اداره همگام با شبکه بهداشت اقداماتی را در خصوص این کارگاه‌ها انجام داده است، گفت: امسال 180 مورد پایش واحد صنعتی در ملایر داشته و از ابتدای سال، 60 مورد سنجش از سیستم غبارگیری توسط اداره و 130 مورد سنجش توسط آزمایشگاه‌ها انجام شده است.

وحید عالمی با اشاره به 68 مورد اخطار به واحدهای آلاینده در سال جاری نیز گفت: از ابتدای امسال 9 فقره پلمب واحدهای سلیس‌کوبی در ملایر انجام شده است که یک فقره آن روز گذشته به دلیل عدم استفاده از سیستم فیلتراسیون انجام شد. سیستم فیلتراسیون این کارگاه‌ها مرطوب بوده و به دلیل برودت هوا یخ می‌زند که باید اصلاح شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما