نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

28. آذر 1394 - 20:39   |   کد مطلب: 17439
همسر شهید جابر شیرزادی گفت: شهدا همگی دارای خصائص و فضایل مشترکی بوده و ایثارگری، اخلاق‌مداری و اعتقاد به اسلام ناب مهم‌ترین ویژگی شهدا و شهید شیرزادی است.

به گزارش ملایری‌؛ فاطمه شیرزادی در مراسم رونمایی از تمبر شهید شیرزادی در سالن اجتماعات اداره کار و امور اجتماعی شهرستان ملایر با اشاره به مهم‌ترین ویژگی شهدا اظهار داشت: شهید جابر شیرزادی در سال 41 در روستای کهکدان دیده به جهان گشود و تولد این شهید مصداقی از سخن  امام خمینی(ره) در سال 42 که فرمودند:" یاران من اکنون د گهواره قرار دارند."

وی افزود: شهید شیرزادی تحصیلات ابتدایی خود را در روستا و تحصیلات تکمیلی خود را در مدارس شهر ملایر سپری کرده و در دوران دبیرستان با گروه‌های انقلابی آشنا شد.

همسر شهید جابر شیرزادی افزود: شهید شیرزادی دانش‌آموزی تلاش‌گر بود که قبولی در رشته پزشکی را هدف خود قرار داده بود و ولی با توجه به مصادف شدن سال اخذ دیپلمش با پیروزی انقلاب در کنکور تربیت‌معلم شرکت کرد.

وی با اشاره به اقدامات وی در دوران معلمی در روستاهای ازنا بیان کرد: ما سال 63 ازدواج کردیم  باهم دریکی از روستاهای  ازنا در خرم‌آباد مشغول خدمت درراه مقابله بابی سودی و انقلاب فرهنگی  شدیم.

شیرزادی افزود: این شهید والامقام صبح‌ها در این روستا کلاس  درس و بعدازظهر در نهضت سوادآموزی به مردم روستا با جهل و بی‌سوادی مبارزه می‌کرد.

وی آموزش قران و ترویج آمیزه‌های اسلام و انقلاب را از دیگر اقدامات این شهید در دوران معلمی خود بیان کرد و افزود: وقتی از روستا قصد بازگشت به ملایر را داشتیم تمامی مردم روستا از بازگشت این شهید به دلیل خدمات شایسته و متعددی وی  در روستا ناراحت بودند.

همسر شهید جابر شیرزادی گفت: شهید شیرزادی در حال مبارزه با جهل و بی‌سوادی به جبهه‌ها هم تردد داشته و درراه حفظ انقلاب نیز در جنگ تحمیلی حضور داشت.

وی گفت: دو روز قبل از به دنیا آمدن فرزندمان جابر به جبهه‌های حق علیه باطل رفت  و در هنگام به دنیا آمدن فرزندمان حضور نداشت و 12 روز بعد مرخصی گرفته و برای دیدار فرزندمان آمد.

شیرزادی افزود:  پس از دیدار فرزندمان بازهم به جبهه‌ها رفت و در خرداد 65 به درجه شهادت رسید و بعد از گذشت چند روز خبر دادند که شهادتش محرز نشده است و ممکن است اسیرشده باشد  و به‌عنوان مفقودالاثر معرفی شد.

 وی گفت: تا سال 86 به‌عنوان مفقودالاثر بود تا اینکه در این سال اعلام کردند با توجه به اینکه در عراق یافت نشده است به‌عنوان شهید جاویدالاثر معرفی شد تا آذرماه امسال که با تلاش‌های کمیته مفقودین پس از 29 سال پیکر پاک و مقدس این شهید به زادگاهش بازگشت.

همسر شهید جابر شیرزادی با شاره به مهم‌ترین ویژگی‌های این شهید بیان کرد: شهدا همگی دارای خصائص و فضایل مشترکی بوده و ایثارگری، اخلاق‌مداری و اعتقاد به اسلام ناب مهم‌ترین ویژگی شهدا و شهید شیرزادی است.

وی با تقدیر از مردم ومسئولین بابت حضور گسترده در مراسم تشییع شهید شیرزادی بیان کرد: از تمامی مردم که با حضور خود در مراسم شهید شرکت کردند تقدیر می کنم و امید است به زودی انتظار اکبر ما که ظهور امام زمان(عج) است تحقق یابد.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار