نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. آذر 1394 - 15:19   |   کد مطلب: 17382
همزمان با هفته پژوهش سومین دوره مسابقات سازه های ماکارانی در دو بخش مقاومت و زیبایی در دانشگاه آزاد ملایر برگزار شد.

به گزارش ملایری‌ها، همزمان با هفته پژوهش سومین دوره مسابقات سازه های ماکارانی در دو بخش مقاومت و زیبایی در دانشگاه آزاد ملایر برگزار شد.

حسین سلیمانی در حاشیه این مسابقات در جمع خبرنگران اظهار کرد: این مسابقه سومین دوره از مسابقات سازه های ماکارانی در دانشگاه آزاد ملایر بوده که پرشور از سال های قبل برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور 43 تیم در این مسابقات افزود: این مسابقات در دو بخش زیبایی و مقاومت برگزار خواهد شد و به سه نفر برتر هر رده جوایزی اهدا خواهد شد.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد ملایر افزود: در این رقابت تیم های شرکت کننده در غالب گروه های یک تا 5 نفره از دانشگاه های آزاد، ملی، سماو علمی کابردی ملایر حضور دارند.

وی هدف اصلی این مسابقات را ایجاد شور و نشاط در بین دانشجویان عنوان کرد و افزود: هدف از برگزاری این مسابقه ایجاد نشاط و انگرزه در دانشجویان و استفاده از ایده های آنان است.

سلیمانی با اشاره به داوران این مسابقات بیان کرد: در این رقابت  پنج داور از اساتید برجسته عمران و معماری  دانشگاه ازاد ملایر داوری را بر عهده دارند.

وی با اشاره به نحوه محاسبه امتیازات نفرات برتر در بخش مقاومت بیان کرد: در بخش مقاومت نفرات برتر با توجه به وزن سازه، وزن تحمل کرده و تعداد خطاها و در کل راندمان سازه انتخاب می شود.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد ملایر با اشاره به ملاک های نفرات برتر در بخش زیبایی نیز عنوان کرد:  خلاقیت در آفرینش اشکال، متناسب بودن فرم و عملکرد، دقت و نوآوری در جزئیات، زیابیی بصری و فرمی، پایداری، استواری و تناسب شکل از جمله ملاک های برتری نفرات برتر در بخش زیبایی است.

وی با اشاره به رونمایی از بزرگترین پل ماکارانی جهان در این رقابت ها بین کرد: به دنبال دعوت از مسئولین سازمان های بین‌اللملی برای ثبت این پل هستیم.

در پایان این رقابت ها در بخش مقاومت تیم ایران خرپا 2 از دانشگاه آزاد ملایر به سرپرستی رضا فخار با راندمان 186 به عنوان نفر اول، تیم نوین سازه از دانشگاه آزاد ملایر به سرپرستی مهرداد نظری با راندمان 169 مقام دوم و تیم مینیاتور به سرپرستی رضا کرمی با راندمان 155 کیلوگرم به مقام سوم دست یافتند.

در بخش زیبای نیز سازه  پرشین ارگ خانم سحر سالخورده نفر اول، سازه مهراز ساخته صبا جوکار، مهدیه اصلاحی و مرضیه خاصان نفر دوم و سازه ارتکس ساخته فرهاد احمدی و ندا احمدی به عنوان نفر سوم از سوی هیئت داوران معرفی شددند.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار