نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

17. آذر 1394 - 9:59   |   کد مطلب: 17334
مراسم روز دانشجو در دانشکده کوثر ملایر،
دانشجو چشم بیدار جامعه است
همزمان با روز 16 آذر روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان مراسم روز دانشجو در دانشکده فنی کوثر ملایر با حضور گسترده دانشجویان برگزار شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ همزمان با روز 16 آذر روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان این سرزمین در برابر استعمار غرب و استبداد و خودکامگی استکبار مراسم روز دانشجو در دانشکده فنی کوثر ملایر با حضور گسترده دانشجویان برگزار شد.

غلامرضا جمالی زاده در این آیین با اشاره به وقایع سال 32 و شهادت سه دانشجو در دانشگاه تهران اظهارداشت: وقایع سال 32 نقطه عطفی در جنبش دانشجویی بوده که پس از کودتای ننگین سال 28 مرداد در پی سخنرانی نیکسون رئیس جمهور وقت آمریکا سه دانشجو قربانی مبارزه با استکبار شدند.

وی افزود: دانشجویان به عنوان یک قشر بیدار با تعالی و اندیشه در مقابل رژیم طاغوت از سال 32 و در دهه های 40 و 50 ایستادگی کردند و سهمی بسزا در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر افزود: دانشجویان نوک پیکان مبارزات در دوران پهلوی بودند و دانشگاه و دانشجویان  ارتباط تنگاتنگی با رهبران انقلاب همچون شهید بهشتی، شهید مطهری ، آیت الله طالقانی و مرحوم بازرگان داشتند.

وی گفت: جنبش دانشجویان باید همچنان تداوم داشته باشد و این  جنبش به معنی حضور آگانه در جامعه  بوده و بزرگترین آسیبی که به این حضور برمی خورد غفلت و جهالت است.

جمالی زاده افزود: دانشجویان فقط وارد دانشگاه نشده اند که چند واحد درسی را بگذرانند و و عده‌ای انگشت شمار در فعالیت های عقیدتی و سیاسی حضور داشته باشند و همه دانشجویان باید در همه عرصه های کشور فعالیت داشته باشند.

وی افزود: دانشجویان در هر زمینه ای مانند محیط زیست، مباحث علمی، مبارزه با مواد مخدر، سبک زندگی صحیح ، مبارزه با سبک زندگی غلط غربی و بساری دیگر فعالیت داشته باشند.

رئیس اداه فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر نقش مطالعه را در بین دانشجویان بسیار با اهمیت دانست و بین کرد: بهتر از کتاب هدیه ای به دانشجو نمی‌توان اهدا کرد و دوران دانشجویی بهترین فرصت زندگی بوده که باید به آن اهمیت والایی داد.

وی با اشاره به بحث انتخابات در کشور بیان کرد: با توجه به شرایط سیاسی و اجتماعی خاص و جدید در خاورمیانه انتخابات اسفند ماه در ایران بسیار مهم است.

جمالی زاده افزود: امروز نقشه های فراوان استکبار در دورتادور ایران به ثمر نشسته و امنیت منطقه بسیار پایین بوده ولی به دلیل جانفشانی های مختلف در مرزها و خارج مرزها ایران در امنیت کامل به سر می برد.

وی افزود: انتخابات بهترین فرصتی است که دشمنان و استکبار به دنبال استفاده از آن هستند و با نفوذ در اختلاف سلیقه ها قصد ضربه زدن به کشور را دارند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر افزود: مسئله انتخابات گرچه سیاسی است ولی به همه امور مربوط می شود و نقش همه ما در این انتخابات مهم است.

وی افزود: ما از لحاظ سیاسی امروز به نقطه ای رسیده ایم که تمام کشورهای جهان خواستار مراوده با کشور ما هستند و ما باید به گونه ای اقدام کنیم که این جایگاه را حفظ کنیم.

مسئول نهاد رهبری دانشکده کوثر ملایر نیز در این مراسم با ذکر روایاتی از حضرت علی(ع) درباره علم آموزی اظهار کرد: علم اقتدار، عزت، استقلال و سلطان است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی افزود: در راه رسیدن به علم هدف از جمله مهمترین مسائل بوده و در این راه باید همه حواس را برای رسیدن به آن جمع کرد و وارد مسائل حاشیه ای نشد.

وی افزود: انتخاب الگو یکی دیگر از راه های دست یابی به علم بوده و همه دانشجویان با انتخاب الگویی مناسب در راه رسیدن به علم تلاش کنند.

عباسی گفت: دانشجو باید به تمامی مسائل جامعه حساس بوده و اتفاقات روز دنیا را آشنا بوده و همانگونه که مقام معظم رهبری عنوان کرده اند در جنگ نرم دانشحویان افسران این جنگ هستند.

در پایان این مراسم از دانشجویان برتر دانشکده فنی کوثر  تقدیر شد و 120 جلد کتاب از طرف اداره ارشاد اسلامی ملایر به ارزش 10 میلیون ریال به دانشجویان اهدا شد.

انتهای پیام/  

 

PDOException: SQLSTATE[HY000]: General error: 145 Table './malayeriha_d93/watchdog' is marked as crashed and should be repaired: INSERT INTO {watchdog} (uid, type, message, variables, severity, link, location, referer, hostname, timestamp) VALUES (:db_insert_placeholder_0, :db_insert_placeholder_1, :db_insert_placeholder_2, :db_insert_placeholder_3, :db_insert_placeholder_4, :db_insert_placeholder_5, :db_insert_placeholder_6, :db_insert_placeholder_7, :db_insert_placeholder_8, :db_insert_placeholder_9); Array ( [:db_insert_placeholder_0] => 0 [:db_insert_placeholder_1] => cron [:db_insert_placeholder_2] => %type: !message in %function (line %line of %file). [:db_insert_placeholder_3] => a:6:{s:5:"%type";s:12:"PDOException";s:8:"!message";s:212:"SQLSTATE[HY000]: General error: 145 Table './malayeriha_d93/watchdog' is marked as crashed and should be repaired: SELECT w.wid AS wid FROM {watchdog} w ORDER BY wid DESC LIMIT 1 OFFSET 999; Array ( ) ";s:9:"%function";s:12:"dblog_cron()";s:5:"%file";s:77:"/home/malayeriha/domains/malayeriha.ir/public_html/modules/dblog/dblog.module";s:5:"%line";i:113;s:14:"severity_level";i:3;} [:db_insert_placeholder_4] => 3 [:db_insert_placeholder_5] => [:db_insert_placeholder_6] => http://malayeriha.ir/ckeditor/xss [:db_insert_placeholder_7] => http://malayeriha.ir/node/17334/edit [:db_insert_placeholder_8] => 5.236.142.104 [:db_insert_placeholder_9] => 1449561496 ) در dblog_watchdog() (خط 160 از /home/malayeriha/domains/malayeriha.ir/public_html/modules/dblog/dblog.module).

دیدگاه شما

آخرین اخبار