نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

16. آذر 1394 - 17:04   |   کد مطلب: 17330
رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر خبر داد:
برگزاری اولین همایش اهدای عضو، اهدای زندگی در ملایر
رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر گفت: به منظور فرهنگ سازی فرهنگ والای اهدای عضو اولین همایش اهدای عضو، اهدای زندگی در ملایر برگزار می شود.

به گزارش ملایری‌ها، عباس آذر همایون در نشست خبری با اصحاب رسانه در ملایر با اشاره به برگزاری همایش اهدای عضو، اهدای زندگی اظهار داشت: به منظور فرهنگ سازی فرهنگ والای اهدای عضو این همایش در ملایر برگزار می شود.

وی سلامت را بزرگترین نعمت الهی دانست و افزود: سلامتی بزرگترین نعمت الهی بوده و داشتن تمامی نعمتهای دیگر بدون وجود سلامتی لذتی ندارد.

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر گفت: خیر کسی نیست که فقط از نطر مالی هزینه ای انجام دهد و هر کس می تواند با اهدای هر عضو بدنش خیری بزرگ باشد.

وی با اشاره به جایگاه فرهنگ اهدای عضو در دین اسلام بیان مدر: آیه 32 سوره مائده مستقیم به این امر اشاره داشته و در این آیه می خوانیم اگر کسی یک نفر را زنده کند انگار جامعه‌ای را زنده کرده است.

اذر همایون با اشاره به مهمترین اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد: فرهنگ سازی و تشویق مردم به این کار با توجه به وجود بیش از 27 هزار بیمار منتظر پیوند عضو مهمترین هدف این همایش است.

وی افزود: سالانه 5 تا 8 هزار مرگ مغزی در کشور رخ می دهد  که علم و دانش پزشکی راه خوبی را پیش روی ما قرار داده است که می توان از اعضای این افراد استفاده و آنها را انتقال داد.

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر افزود: هر فرد که دچار مرگ مغزی شود می تواند تا 8 عضو خود اعم از قلب، کلیه، لوزالمعده، ریه، روده و حتی بافتهای پیوندی غضروفی، قرنیه چشم را  اهدا کند.

وی افزود: با توجه به اینکه ایران در علم پزشکی هیچ نقصی در زمینه انتقال و پیوند اعضا نداشته  نداشته می توان این کار را به بهترین نحو انجام داد و این مسئله  تنها نیاز به فرهنگ‌سازی قوی دارد.

آذرهمایون افزود: برای این کار لازم است که همه افراد تاثیر گذار در جامعه اعم از جراید، روشنفکران، دانشجویان و غیره این کار را ترویح داده  تا بتوان  در پیوند عضو موفق بود.

وی گفت: در این راستا از سفرای اهدای عضو دعوت شده و اولین همایش "اهدای عضو، اهدای زندگی" 26 آذرماه در سالن ارشاد ملایر برگزار می‌شود.

دبیر این همایش نیز  مسئله پیوند عضو را مسئله ای چند بعدی دانست و بیان کرد: این مسئله ابعاد علمی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را در بر می گیرد.

رامین فراهانی پیوند اعضا را یک یاز ملاک های پیشرفت علم پزشکی در دنیا عنوان کرد و افزود: کشور ایران  از بعد علمی و پزشکی رشد قابل توجهی داشته و یکی از کشورهای مطرح در زمینه پیوند اعض ااست.

وی گفت: اگر قرار باشد کشور ما رشد قابل توجهی از نظر پیوند اعضا داشته باشد باید روی بعد فرهنگ و نهادینه کردن فرهنگ پیوند اعضا و ایثارگری کار کرد که لازمه آن اطلاع‌رسانی و آموزش صحیح است لذا همین همایش نیز یکی از مواردی است که می‌تواند به مردم  اطلاع‌رسانی صحیح داشته باشد.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما