نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

2. آذر 1394 - 13:20   |   کد مطلب: 17235
همزمان با هفته بسیج همایش اقتصاد مقاومتی با حضور فعالان اقتصادی ، بسیج مهندسین، کارآفرینان و کارآفرینان اقتصاد مقاومتی شهرستان ملایر در سالن شهید آوینی کانون بسیج ملایر برگزار شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ همزمان با هفته بسیج همایش اقتصاد مقاومتی با حضور فعالان اقتصادی ، بسیج مهندسین، کارآفرینان و کارآفرینان اقتصاد مقاومتی شهرستان ملایر در سالن شهید آوینی کانون بسیج ملایر برگزار شد.

* مهم‌ترین مشکل اقتصاد ایران نداشتن مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح است

 

مصطفی رستمی در این همایش با اشاره به‌ضرورت اقتصاد مقاومتی در کشور اظهار داشت: جنگ دنیای امروز جنگ اقتصاد بوده و هر کشور در حال ترقی اقتصاد خود است.

وی با اشاره به مهم‌ترین زیرساخت‌های اقتصاد بیان کرد: نیروی کار، علم و دانش، منابع و معادن و مدیریت و برنامه‌ریزی مهم‌ترین شاخصه‌ها و زیربناهای اقتصادی در هر کشور هستند.

فرمانده سپاه ملایر افزود: کشور ما در حال حاضر بالاترین جوانان و نیروی کار فعال رادار است و این در حالی‌ است که بیشتر این جوانان دارای مدارک تحصیلی بالا هستند.

وی افزود: ازلحاظ علم و دانش نیز ایران بالاترین شتاب علمی و بیشترین مهندس را نسبت به جمعیت داشته ولی بیشتر نخبگان ما به خارج می‌روند.

رستمی گفت: ایران ازلحاظ منابع و معادن نیز دارای منابع غنی گاز، نفت، طلا، ذخایر اورانیم بوده ولی اقتصاد کشور ما با مشکلات زیادی مواجه است.

وی با اشاره به مهم‌ترین مشکلات اقتصادی باوجود داشتن زیرساخت‌های اصلی اقتصاد در کشور بیان کرد: مهم‌ترین مشکل اقتصاد ایران نداشتن مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح است.

فرمانده سپاه ملایر افزود: مدیریت جناحی یکی از مشکلات اصلی در کشور بوده و هرکجا در مدیریت به دنبال کارهای حربی و جناحی بوده‌ایم زمین‌خورده‌ایم.

وی گفت: هرکجا مدیران با استفاده از تفکر بسیجی و انقلابی عمل کردند به موفقیت دست یافتند و این تفکر نجات‌دهنده کشور در همه حالات بوده است.

رستمی گفت: تنها راه‌کار کشور ما برای نجات از وضعیت اقتصاد کنونی اقتصاد مقاومتی و تفکر انقلابی و بسیجی در بی مسئولین است.

وی افزود: بسیج با تخصصی شدن در همه عرصه‌ها سعی بر کمک بر پیشرفت کشور داشته و بسیج ظرفیتی است که دولت فرصت استفاده از آن را دارد.

*اقتصاد مقاومتی راه‌کار نهایی برای اقتصاد ایران است

دکتر محمد پیری هم در این همایش با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور بیان کرد: از سال 89 برنامه اقتصاد مقاومتی توسط رهبر انقلاب اعلام شد و خدمات خوبی در این زمینه اقدامات خوبی انجام‌شده است.

وی افزود: برخلاف دستورالعمل رهبری روزبه‌روز به دلیل عدم بهره‌وری نیروی کار وابستگی به دلارهای نفتی بیشتر شده است.

استاد و عضو هیئت‌علمی دانشگاه ملایر گفت: با توجه به آمارها نیروی کار دولتی در 8 ساعت اداری 22 دقیقه و نیروی کار خصوصی از 8 ساعت 2 ساعت 15 دقیقه کار می‌کند و این در حالی است که برای 8 ساعت حقوق دریافت می‌کند.

وی با اشاره مهم‌ترین فواید اقتصاد مقاومتی بیان کرد: حضور اقتصاد مقاومتی برای قدرت بخشیدن به اقتصاد کشور بوده و مزایای آن به‌وضوح برای مردم روشن است.

پیری گفت: مبانی اصلی اقتصاد مقاومتی در یک چرخه اقتصادی حمایت از تولید داخلی است و مبانی شعارهای اقتصاد مقاومتی راه‌کار نهایی برای اقتصاد ایران است.

وی افزود: استقلال اقتصادی شکل نمی‌گیرد مگر اینکه تمرکز بر مصرف داخلی  و ملی باشد و در این راه دولت با اجرای سیاست‌های کیفیتی در تولید محصولات باید خریدار ایرانی ا مجاب به خرید کالای ایرانی کند.

استاد و عضو هیئت‌علمی دانشگاه ملایر گفت: امروز حربه دشمن برای مقابله با کشور بحث اقتصاد بوده و وابسته کردن اقتصاد کشورها سلاح آنان است.

وی افزود: امروز همه وظیفه‌دارند اقتصاد مقاومتی را هر چه بیشتر تبیین کنند و همه اقشار جامعه در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش دارند.

در پایان این مراسم از فعالین عرصه اقتصاد مقاومتی ملایر تقدیر شد.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار