نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

1. آذر 1394 - 23:11   |   کد مطلب: 17231
مدیر جهاد کشاورزی ملایر گفت: در سال زراعی جاری بیش از 42 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زیر کشت گندم و جو قرار گرفت.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از فارس؛ غلامحسین تقوی اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌های خوب پاییزه، سال زراعی خوبی را در شهرستان ملایر پیش رو خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه بارندگی‌های پاییز امسال نسبت به سال گذشته و بلندمدت رشد خوبی را داشت، افزود: با این وجود کشاورزان شهرستان از این فرصت استفاده کرده و اراضی خود را زیر کشت گندم و جو بردند.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر از وجود 82 هزار و 500 هکتار اراضی زراعی و باغی در ملایر خبر داد و افزود: از این میزان بیش از 64 هزار هکتار اراضی زراعی و مابقی نیز اراضی باغی است.

وی از زیر کشت رفتن بیش از 42 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ملایر به کشت گندم آب و دیم و جو آبی در پاییز امسال خبر داد.

تقوی بیان کرد: از این میزان 28 هزار و 500 هکتار زیر کشت گندم دیم، 7 هزار و 800 هکتار زیر کشت گندم آبی و بیش از 5 هزار هکتار نیز زیر کشت جو آبی رفته است.

وی تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها قرار بود میزان اراضی برای زیر کشت پاییزه بیشتر باشد که به دلیل بارندگی‌های اخیر تعدادی از کشاورزان نتوانستند محصول خود را کشت کنند.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر ادامه داد: احتمال دارد در صورت وضعیت مناسب جوی، بخش دیگری از اراضی کشاورزی کشت شود.

وی به برداشت خوب محصول سیب زمینی در شهرستان ملایر اشاره کرد و گفت: در سال جاری 545 هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت سیب زمینی رفت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار