نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

1. آذر 1394 - 20:32   |   کد مطلب: 17226
سخنگوی دستگاه قضا در هشتاد و هشتمین نشست خبری به سئوالات خبرنگاران درباره پرونده بورسیه‌ها، وضعیت سعید مرتضوی، پرونده‌های محیط زیست و دستگیری تیم‌های تروریستی پاسخ داد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از فارس؛ حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در هشتاد و هشتمین نشست خبری ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: بسیج یکی از نهادهای پرخیر و برکت و یک یادگار ماندنی از حضرت امام خمینی(ره) است.

وی ادامه داد: بسیج لشکر مخلص خداست و از مجموعه نهادهای پرثمر و کم‌هزینه نظام محسوب می‌شود.

غلامحسین اژه‌ای بیان داشت: ان‌شاءالله همه بسیجی باشیم و در پیشبرد اهداف نظام‌ انقلاب‌مان تأثیرگذار باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در آستانه اربعین حسینی نیز هم‌نوایی می‌کنیم با سالار این قافله اربعین حضرت سجاد(ع) و حضرت زینب کبری(س) و امیدوارم عزاداری خوبی شایسته اربعین داشته باشیم.

صدور قطعنامه علیه ایران بسیار مضحک بود/کشف 2 تن تریاک و 350 کیلو هروئین در ماه گذشته

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص صدور قطعنامه علیه ایران گفت: اخیراً قطعنامه غیرالزام‌آور علیه جمهوری اسلامی ایران صادر کردند که بهانه آنها نیز عدم حقوق بشر در ایران است، که این قطعنامه خیلی مضحک و شرم‌آور برای سازمان‌های بین‌المللی است.

وی افزود: سازمان‌های بین‌المللی برای آمریکا و اسرائیل را که ادعای حقوق بشر دارند، قطعنامه‌ای صادر نمی‌کند، ولی برای ایران قطعنامه صادر کرده است در صورتی که برای همه دنیا روشن شده که چه کسانی تروریست را ایجاد و از داعش حمایت می‌کنند.

معاون اول قوه قضائیه بیان داشت: مشخص است کشورهایی چون آمریکا و اسرائیل، داعش را مسلح کردند و از آن نفت می‌خرند و حتی در استخراج و فروش نفت نیز کمک می‌کنند و چه ظلم‌هایی که در حق مردم عراق و سوریه نکردند.

سخنگوی قوه قضائیه تأکید کرد: تروریست و داعش مورد حمایت غرب، آمریکا و اسرائیل است. موزه‌های عراق را سرقت کردند و آنچه را که سرقت شده و دارای شناسنامه است به کشورهای اروپایی فروخته و علی‌رغم اینکه می‌دانند سرقتی بوده، خریداری و نگهداری می‌کنند.

وی گفت: اخیراً نیز اتفاقی در فرانسه افتاد که از نظر ما محکوم است، اما از همین اقدامات بعد از حادثه فرانسه می‌بینید که چگونه مردم را بدون حکم قضایی دستگیر و یا تیراندازی می‌کنند و یا افرادی را بدون حکم حبس و نگهداری می‌کنند و بسیاری از اقدامات غیرقانونی انجام می‌دهند.

سخنگوی قوه قضائیه یادآور شد: در طول سنوات گذشته، پرونده اسرائیل و آمریکا از نقض اولیه حقوق بشر آنقدر پر است و حال به مثال آمریکا و اسرائیل ادعای حقوق بشر می‌کنند.

وی گفت: می‌گویند چرا قاچاقچیان مواد مخدر را مجازات می‌کنید. یک محموله در استان یزد دارای 2 هزار کیلو تریاک و 350 کیلو هروئین کشف و ضبط شده و اگر این تعداد مواد امحاء نمی‌شد، چند نفر در سراسر کشور بدبخت می‌شدند. آنچه علیه ایران مطرح می‌کنند نقض حقوق بشر کرده، این است که امثال قاچاقچیان را مجازات می‌کنند، ولی خودشان تروریست‌ها را کمک مالی و تسلیحاتی می‌کنند.

محسنی اژه‌ای افزود: جمهوری اسلامی ایران براساس قوانین داخلی خود، قاچاقچیان را مجازات می‌کند.

معاون اول قوه قضائیه بیان داشت: کسانی که 17 هزار نفر از مردم ما را شهید کردند و تعدادی را معلول و مجروح کردند را در کشور خود پناه می‌دهند و به آنها تجهیزات و امکانات می‌دهند، حال این کشورها ایران را ناقض حقوق بشر می‌دانند.

وی تصریح کرد: از فرمانده نیروی انتظامی نیز تشکر می‌کنم که با جرایم مشهود برخورد جدی می‌کند و درخواست دارم این اقدامات قاطعانه دنبال شود و هرگونه کمکی را از قوه قضائیه بخواهند انجام می‌دهیم.

دستور رهبری مبنی بر رسیدگی به پرونده‌های بورسیه/ آمادگی دستگاه قضا برای وصول مطالبات بانکی

غلامحسین اژه‌ای در ادامه این نشست گفت: قوه قضاییه آمادگی دارد تا از هر نوع فعالیت سالم اقتصادی و همچنین از فعالان اقتصادی که فعالیت سالم دارند به خصوص در امر تولید حمایت کامل داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین از بانک‌ها در جهت وصول مطالباتشان از بانک مرکزی برای ساماندهی مؤسسات مالی و اعتباری حمایت خواهیم کرد.

اژه‌ای ضمن آمادگی برای حمایت همه‌جانبه از دولت برای بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم گفت: آمادگی همکاری و حمایت با دولت در زمینه رفاه مردم و تحقق وعده‌هایشان را داریم و در چارچوب وظایف و اختیاراتمان به دولت کمک خواهیم کرد لازم است در این خصوص دولت و بانک‌ها قدم اول را بردارند.

وی گفت: بر اساس گزارش‌های رسیده بدهی‌های دولت به بانک مرکزی نسبت به سنوات گذشته افزایش داشته است و همچنین بدهی‌های بانکی نیز به بانک مرکزی روند صعودی دارد که این در زمینه رفع نیازها و رفاه مردم صورت خوشی نخواهد داشت.

سخنگوی دستگاه قضا افزود: همچنین درباره معوقات بانکی آمادگی همکاری کامل داریم ولی این در حالی است که بانک‌ها هم دقت لازم را داشته باشند تا این معوقات با نظارت‌های منظم و بازرسی‌های دقیق تکرار نشود.

وی با اشاره به پرونده بورسیه‌های اخیر و شکایت تعدادی از دانشجویان خاطرنشان کرد: در اوایل امسال مصوبه‌ای برای شورای عالی فرهنگی داشتیم که بر اساس این مصوبه اگر این کمیته تصمیماتی می‌گرفت دیگر کسی از رأی این کمیته به دیوان عالی نمی‌توانست شکایت کند که مشخصاً این فقره در خصوص موضوع بورسیه‌ها بود که تعدادی از اعضای شورای عالی فرهنگی نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه نوشتند که باید تجدیدنظری در خصوص این مصوبه صورت پذیرد.

اژه‌ای گفت: در این خصوص ریاست محترم قوه نامه‌ای به مقام معظم رهبری نوشتند که در آن ذکر شد که اگر در محکمه‌‌ای حکم قطعی صادر شده باشد اما در آن حکم گمان خلاف شرع صورت پذیرد می‌شود درباره آن تجدیدنظر کرد و حال اگر مقام معظم رهبری موافقت کنند اگر کسی به این کمیته شکایت یا اعتراض داشتند نیز همانند بقیه احکام قضا بشود به آن شکایت اعتراض زد و دوباره در دیوان عالی کشور به آن پرونده رسیدگی کرد.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: مقام معظم رهبری در پاسخ به این نامه مشخصاً درباره بورسیه‌های اخیر دستور دادند که اگر کسی شکایتی داشت در دیوان عالی کشور به آن رسیدگی شود.

حکم جیسون هنوز ابلاغ نشده است/ پرونده‌ای درباره دلال نفتی جدید به قوه قضائیه نیامده است

وی درباره دلال نفتی دیگری که بابک زنجانی در دادگاه عنوان کرده است، گفت: در مورد این دلال نفتی، نه پرونده‌ای به قوه قضائیه آمده و نه از وزیر نفت بازجویی شده است.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر حکم جیسون رضائیان (چاسوس آمریکایی) اظهار داشت: حکم جیسون رضائیان صادر شده، اما به متهم و وکیلش ابلاغ نشده است.

پسر یکی از وزرای دولت اصلاحات در پرونده دکل گمشده بازداشت شده است

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به پرسشی مبنی بر حمله به موسوی لاری در زمان سخنرانی در شهرستان قرچک گفت: هنوز تحقیقات در این خصوص تمام نشده و ابعاد اتفاقات نیز مشخص نشده است و همچنین به قوه قضائیه نیز گزارشی در این خصوص ارسال نشده است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر بازداشت پسر یکی از وزرای دولت اصلاحات در جریان پرونده دکل گمشده اظهار داشت: این موضوع صحت دارد و در رابطه با همان پرونده مذکور بوده است اما هنوز میزان ارتباط این فرد با این پرونده مشخص نشده است.

اشرفی اصفهانی اگر مدرکی برای حرف‌هایش دارد ارائه کند/مرتضوی رها نشده و به پرونده‌هایش رسیدگی می‌شود

سخنگوی قوه قضاییه در واکنش به اظهارات اشرفی اصفهانی درباره زنجانی و مرتضوی گفت: اگر انسان بخواهد حرفی بزند باید مدرک خود را هم ارائه دهد و الان هم که پرونده این افراد در حال رسیدگی است باید مدارک خود را ارائه کند.

در ادامه نشست خبری امروز سخنگوی قوه قضائیه با اصحاب رسانه خبرنگار فارس خطاب به محسنی اژه‌ای گفت: حجت‌الاسلام اشرفی اصفهانی رئیس هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری اخیراً در مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌ها مدعی شده که سعید مرتضوی 60 میلیون تومان حقوق می‌گرفته، در کشتن عده‌ای دست داشته و جنایت و رسوایی به بار آورده اما رها شده است. همچنین وی مدعی شده بابک زنجانی که امروز در دادگاه از موضع قدرت صحبت می‌کند از جایی حمایت می‌شود. آیا واقعاً قوه قضائیه به این نتیجه رسیده که بابک زنجانی به جایی متصل است و سعید مرتضوی رها شده است که اژه‌ای در پاسخ گفت: در مورد اینکه چه کسی چقدر حقوق گرفته نه خبر دارم و نه شاید موظف باشیم بگردیم و ببینیم مدیران دیروز و امروز چقدر حقوق می‌گیرند.

وی افزود: البته شاید دستگاه‌های نظارتی این موضوع را پیگیری کنند. اما اینکه سعید مرتضوی رها شده حرف صحیحی نیست چرا که پرونده‌هایی که وی دارد در حال پیگیری است و حتی برخی از آن‌ها منجر به حکم شده است.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: در مورد بابک زنجانی هم اگر کسی حدسی می‌زند من مسئول حدس دیگران نیستم و چنین چیزی را دستگاه قضایی نمی‌بیند اگر انسان بخواهد حرفی بزند باید مدرک خود را هم ارائه دهد و الان هم که پرونده در حال رسیدگی است باید مدارک خود را ارائه کند.

اژه‌ای خاطرنشان کرد: اینکه کسی بدون مدرک حرف می‌زند باعث صلب اعتماد مردم از خود می‌شود و به خودش ضرر می‌رساند چرا که بعدا مردم می‌گویند این همان فردی است که بدون مدرک حرفهای نادرستی زده است.

تلاش‌ همه دستگاه‌ها برای برگزاری انتخاباتی آرام با حفظ امنیت کشور/همه ملتزم به رعایت قانون و اخلاق باشند

وی با اشاره به اینکه احزاب،‌ تشکل‌ها، نامزدهای انتخاباتی و هوادارنشان باید ملتزم به رعایت قانون و اخلاق باشند، گفت: وزارت کشور، سیستم‌های اطلاعاتی و امنیتی و دستگاه قضایی در جهت برگزاری یک انتخابات آرام با حفظ امنیت کشور تلاش می‌کنند.

سخنگوی دستگاه قضا در خصوص برگزاری انتخابات مجلس و حفظ آرامش و امنیت در حین انتخابات تصریح کرد: لازمه برگزاری سالم و با آرامش انتخابات همکاری همه دستگاه‌ها و آحاد مردم است.

محسنی اژه‌ای افزود: همچنین احزاب،‌ تشکل‌ها، نامزدهای انتخاباتی و هوادارنشان و همچنین رقبای آن‌ها باید ملتزم به رعایت قانون و اخلاق باشند که قطعا به نفع کشور و خود نامزدهای انتخاباتی است.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: نتیجه انتخابات هرچه مردم رای دهند خواهد بود و طبق قانون باید به آن ملتزم بود، دستگاه‌های مربوطه همچون قوه قضائیه، دولت و وزارت کشور باید در زمینه یک انتخابات سالم تلاش کنند و قطعا هرجا ببینیم کسی خواسته یا ناخواسته امنیت را به هم بزند تدابیر لازم را می‌اندیشیم.

وی افزود: اگر کسی می‌خواهد از کسی دعوت کند باید از او شناخت داشته باشد، تجمع‌ها باید با مجوز باشد و اگر جایی سخنرانی می‌شود که پیش بینی می‌کنند قرار است نسبت به کسی توهین شود یا به مقدسات هتک حرمت شود اصلا آن فرد را دعوت نکنند.

معاون اول قوه قضائیه اگر چنانچه با رعایت موازین قانونی کسی خواست سخنرانی یا میتینگی داشته باشد کسی حق ندارد معترض شود و تنها می‌تواند نقد خود را بیان کد.

اژه‌ای خاطرنشان کرد: وزارت کشور، سیستم‌های اطلاعاتی و امنیتی و دستگاه قضایی در جهت برگزاری یک انتخابات آرام با حفظ امنیت کشور تلاش می‌کنند.

خبرنگاری در خصوص دستگیری عوامل آتش سوزی جایگاه کارتن خواب‌ها در میدان هرندی سوال کرد که اژه‌ای گفت: من اطلاعی ندارم که این موضوع به کجا رسیده است.

یکی از خبرنگاران در خصوص اینکه بابک زنجانی در دادگاه به عده‌ای توهین می‌کند سوال کرد که اژه‌ای گفت: نه متهم حق دارد به کسی توهین کند و نه کسی به متهم اما متاسفانه ما از هر دو طرف شاهد توهین بوده‌ایم.

وی افزود: از بیرون متهم را توهین و تحقیر می‌کنند اما قانون اجازه نمی‌دهد کسی که بازداشت شده مورد توهین قرار گیرد.

اژه‌ای ادامه داد: همچنین رئیس دادگاه در اکثر جلسات به متهم تذکر داده است اما نمی‌شود وقتی متهم حرف می‌زند دهنش را بست.

رسیدگی ویژه به پرونده‌های محیط زیست/ لزوم کارشناسی و دقت بیشتر بانک‌ها در ارائه تسهیلات

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤالی درباره ورود دستگاه قضا درباره پرونده‌های بورسیه فقط شامل شکایات دانشجویان اخیر است یا خیر، گفت: تا به امروز دستگاه قضا اجازه ورود نداشته، ولی با دستور اخیر مقام معظم رهبری از امروز به این پرونده‌ها رسیدگی و روند بورسیه‌ها را بررسی خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره پیگیری معوقات بانکی و وصول مطالبات بانکی گفت:‌ امیدواریم طبق زمان‌بندی که شورای عالی پول و اعتبار تعیین کرده است بانک‌ها نسبت به وصول مطالباتشان و برگردان پول به خزانه اقدام کنند که در این باره آماده همکاری همه جانبه بانک‌ها هستیم.

اژه‌ای در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره صحبت‌های وزیر کشور و خبری مبنی بر ارائه گزارش پرونده شیراز قوه قضائیه گفت: این پرونده در روزهای اول پس از وقوع تشکیل شده است و تا به امروز پرونده در جریان بوده و در حال حاضر دادگاه در فرصت ارائه لوایح طرفین است.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درمورد سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در باب مسئله محیط زیست گفت: این یک سیاست کلی است و باید قوانین آن نیز نوشته شود که طی آن ممکن است بعضی از اعمال که تا به امروز جرم نبوده، از این به بعد در حوزه محیط زیست، جزو عناوین مجرمانه محسوب شود و قطعاً اگر کسی از این حدود فراتر رود، دستگاه قضا به‌عنوان مدعی‌العموم وارد خواهد شد و به جرم صورت‌گرفته رسیدگی خواهد کرد، همچنین اگر از طرف سازمان محیط زیست شکایتی در این خصوص به دادگاه‌ها واصل شود، پرونده در مراجعی که اشراف به حوزه محیط زیست دارند، رسیدگی و بررسی خواهد شد.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره لیست بدهکاران بانکی و روند رسیدگی به آن، گفت: اطلاعات بنده در این خصوص به روز نیست، اما طبق اعلام دادستانی کل کشور برخی از این بدهی‌ها با توافق بانک‌ها در حال پرداخت است و برخی افراد نیز در این باره بازداشت شده‌اند، اما اعداد و ارقام و میزان این بدهی‌ها در حال حاضر در دسترس بنده نیست، اما باید بگویم نظارت بانکی به هیچ عنوان کافی نبوده و باید کارشناسی های صحیح درباره تسهیلات صورت بگیرد و وثیقه‌های کافی گرفته شود.

وی ادامه داد: در بسیاری از این پرونده‌ها وثیقه‌ها به میزان بدهی اعتبار ندارد و گاهی نیز با تبانی قیمت ملک مورد وثیقه بیش‌تر اعتبارسنجی شده است.

اژه‌ای افزود: موردی داشتیم که با 20 برابر قیمت سند، ارزش‌گذاری شده است که باز هم تکرار می‌کنم، نظارت بانکی باید دقیق‌تر و بیش‌تر بشود.

تحقیقات درباره دستگیری دو تیم تروریستی ادامه دارد/دستگیرشدگان از یک گروه تروریستی نیستند

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با توجه به تحولات منطقه و ناامنی‌های اخیر، قوه قضائیه چه ارزیابی در وضعیت امنیتی کشور دارد، گفت: ارزیابی ما این است که امنیت کشور خوب است، اما به این معنا نیست که مراقب و مواظب نباشیم.

وی ادامه داد: سیستم اطلاعاتی و امنیتی ما هوشیار هستند و قرارگاه‌های استان و مرزهای کشور تقویت شده‌اند و جمهوری اسلامی ایران در امنیت بالایی به سر می‌برد، ولی نباید دشمن را کوچک بشماریم.

اژه‌ای گفت: درباره اقدامات اخیر نیز آنچه روز گذشته وزارت اطلاعات اعلام کرد و تیم تروریستی که در شهرستان ارومیه دستگیر کردند، از یک گروه خاص نبودند و از شاخه گروه‌های تکفیری بودند که از طرف آمریکا حمایت می‌شدند.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: تحقیقات درباره دو تیم تروریستی دستگیرشده ادامه دارد و در ابتدای تحقیقات اولیه هستیم.

پرونده برخی از خبرنگاران بازداشتی تکمیل شده است/36 سال است دشمنان قسم‌خورده داریم

وی پس از گلایه یکی از خبرنگاران مبنی بر برخورد نامناسب با اصحاب رسانه، در برگزاری دادگاه بابک زنجانی متهم نفتی اظهار داشت: بنده از خبرنگاران بابت این موضوع عذرخواهی می‌کنم.

وی ادامه داد: اما ظرفیت سالن‌های دادگاه مشخص و کم است، اگر این ظرفیت‌ها تکمیل شود، متقاضیان دیگر جایی پیدا نمی‌کنند. با توجه به اینکه سالن بعضی از شعب دادگاه کوچک است، بنابراین براساس ظرفیت افراد وارد دادگاه می‌شوند.

غلامحسین اژه‌ای افزود: پرونده‌ای که 8 وکیل، 3 متهم دارد و بعضاً تعداد زیادی از اقوام نیز قصد حضور دارند و همین‌طور پرسنل انتظامی دادگاه نیز باید حضور داشته باشند، دیگر نمی‌توان امکان حضور همه را در سالن دادگاه فراهم کرد.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به پرسشی مبنی بر آخرین وضعیت خبرنگاران دستگیرشده اظهار داشت: بنده اطلاعات جدیدی ندارم، ولی همه دستگیرشدگان رسانه‌ای و خبرنگار نیستند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: پرونده بعضی از آنها تکمیل و در دادسرا آخرین بازپرسی‌ها در حال انجام است.

وی افزود: امکان جدا کردن پرونده این افراد وجود دارد تا سریع‌تر برای بررسی به دادگاه ارسال شود.

اژه‌ای در پاسخ به پرسش یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر قطعنامه اخیر علیه ایران اظهار داشت: ما دشمن 36 ساله‌ای داریم که در رأس آن آمریکا و اسرائیل است و قطعاً هر کاری از دستشان بربیاید انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه برای ما ارزش‌های الهی و دیگر معارف‌مان ملاک است، گفت: نباید ملاحظه آمریکا و اسرائیل را داشته باشیم.

دولتی‌ها اگر گم شدن 48 هزار سند تاریخی را گزارش نکرده‌اند تخلف کرده‌اند/بعید است محاکمه مدیران عامل بانک‌ها تمام شده باشد

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص آخرین وضعیت پرونده حادثه منا گفت: هنوز اتفاق جدیدی نیافتاده و وزارت خارجه پیگیر این حادثه است ضمن اینکه قبلاً هم گفته بودم کمیته مشترکی برای بررسی این مسئله ایجاد شده است.

وی افزود: دادستان کل کشور و وزارت امور خارجه پیگیر شکایت شکات هستند البته بحثی مطرح است که ممکن است عده‌ای زنده و ربوده شده باشند که نگرانی جدی را ایجاد کرده‌اند.

اژه‌ای تصریح کرد: وزارت خارجه باید نسبت به این موضوع حساسیت ویژه‌ای داشته باشد و اگر این موضوع صحت داشته باشد دیگر بحث تقصیر و کوتاهی حکام سعودی مطرح نیست.

سخنگوی دستگاه قضایی در خصوص آخرین وضعیت پرونده مدیران سابق بانک‌های ملی، مسکن و صادرات گفت: در حال محاکمه بودند و بعید می‌دانم محاکمه‌شان تمام شده و حکمشان صادر شده باشد چرا که اگر اینگونه بود به من اطلاع می‌دادند.

یکی از خبرنگاران گفت: برخی از افرادی که در فتنه 88 نقش داشتند جلساتی را برگزار کردند و از عوامل فتنه حمایت می‌کنند که اژه‌ای گفت: اگر کسی اهل فتنه بوده و الان هم بخواهد فتنه‌گری کنند نباید به او اجازه داد.

وی افزود: معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با همراهی وزارت کشور و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی موضوع پیشگیری و برخورد را دنبال می‌کنند.

محسنی اژه‌‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه بنیاد تعاون این همه درآمد میلیاردی خود را در کجا هزینه می‌کند که خانواده زندانیان و سازمان زندان‌ها با مشکلات مالی مواجه هستند، گفت: بخشی از درآمد این بنیاد صرف خانواده زندانیان می‌شود حتماً باید برای زندانیان ایجاد شغل کنند اما بنیاد تعاون به تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

وی افزود: نمی‌دانیم بنیاد تعاون چقدر سرمایه دارد و در کجا استفاده می‌کند که اگر بدانم قطعاً اطلاع می‌دهم. اعتقاد من این است سازمان زندان‌ها، بنیاد تعاون زندانیان، قوه قضاییه و حتی خود نظام باید ترتیبی دهند که زندانیان بیشتر حرفه‌آموزی کرده و مشغول به کار باشند که در این راستا می‌توانند با بخش خصوصی قرارداد ببندند.

یکی از خبرنگاران گفت: در دولت قبل گفته شده 15 هزار استخدام غیرقانونی صورت گرفته و معاون میراث فرهنگی هم اعلام کرده 48 هزار سند تاریخی در دولت قبل گم شده است که اژه‌ای در پاسخ گفت: موضوع اول به من ربطی ندارد و اگر کار خلاف قانونی صورت گرفته در دیوان عدالت اداری امکان بررسی وجود دارد اما در مورد دوم اگر چنین چیزی است باید حتماً به قوه قضاییه گزارش کنند تا دستگاه قضایی به عنوان مدعلی‌العموم وارد شود.

وی ادامه داد: اگر تاکنون گزارش نداده‌اند خود این گزارش ندادن هم یک تخلف است.

یکی از خبرنگاران در خصوص پرونده یک پسر با عکس‌های جنجالی سوال کرد که اژه‌ای گفت: متاسفانه هرکسی که موبایل به دست دارد بسیاری از عکس‌ها را برای گروه و افراد دیگر ارسال می‌کند که این خود می‌تواند مصوب فساد دیگری شود.

وی افزود: این کار اقدام بسیار قبیح و زشتی بوده و در مواردی قانونگذار حکم مفسد فی‌الارض را برای آن داده است.

سردفتر متخلف در پرونده زنجانی همان زمان بازداشت شد/اتهام سردفتر اخذ رشوه است

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آخرین وضعیت سردفتر متخلفی که از بابک زنجانی 8 میلیارد حق‌الثبت دریافت کرده بود به کجا رسید، گفت: اگر اشتباه نکنم این موضوع به ملک ایران‌زمین باز می‌گرد.

وی افزود: این زمین را ابتدا بیش از 700 میلیارد کارشناسی کرده بودند که با اعتراض متهم و یا وکیل وی روبرو شد به همین جهت به هیأت 3 نفره ارجاع شد و آنجا 1700 میلیارد تقدیم شد.

وی ادامه داد: تخلفی که صورت گرفته بود این بود که آنها 8 هزار میلیارد سند صوری نوشته بودند و زمین را قیمت گذاری کرده بودند و آن سردفتر هم بیش از 1.5 میلیارد در این رابطه دریافت کرده بود که بلافاصله بازداشت شد.

اژه‌ای تصریح کرد: از آنجایی که این سردفتر مبلغ مذکور را به عنوان رشوه دریافت کرده بود مجازات سنگینی دارد اما اینکه الان این فرد حکم گرفته و حکمش اجرا شده یا نه، اطلاعی ندارم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار