نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

1. آذر 1394 - 20:21   |   کد مطلب: 17223
مجموع بیش از ۶۷٫۹۸ درصد از ارزش واردات کشورمان طی ﺷﺶ ﻣﺎﻫﻪ نخست امسال از پنج کشور بوده است که در این میان همچنان چین در صدر جدول وادرات به کشورمان است.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از  تهران نیوز؛ موضوع واردات کالا همواره یکی از چالش های اساسی در بین دولت مردان بوده است. اقتصاددانانی که طرفدار ارتباط مستقیم و مستمر با دنیا هستند واردات کالا را یکی از ابزارهای رسیدن به این هدف می دانند و در مقابل کارشناسان دیگر نیز اعتقاد بر بهره مندی از ظرفیت های داخلی و تولید بومی کشور هستند.

در این میان باید توجه داشت موقعیت استراتژیک جغرافیایی کشورمان و قرار گرفتن در یکی از بهترین شاهراه های جهان می تواند مقصد بسیاری از کالاهای دیگر کشورما باشد در صورتی که با بهره گیری از ظرفیت های بومی و تولید کالای داخلی می توان از این ظرفیت برای صادرات استفاده کرد.

طبق دریافت سیگنال های سیاسی از کشورهای قدرتمند جهان به سادگی می توان دریافت که آنها در طول تاریخ سعی در استعمار کشورهای دیگر داشته اند و صادرات کالا یکی از ابزارهای آنان بوده است تا کشور هدف را مغلوب خود کنند؛ این مهم در حالی است که سیاست های دوگانه غرب در مقابل کشورمان بر هیچ کس پوشیده نیست لذا تحقق تولید کالای داخلی و دوری از واردات بی رویه می تواند موجب ایستادگی شود.

با توجه به موضوع مطرح شده و با نگاهی به آﻣﺎر ﻣﻘﺪﻣﺎﺗﻲ ﺗﺠﺎرت ﺧﺎرﺟﻲ ﻧﺨﺴﺖ ﻃﻲ ﺷﺶ ﻣﺎﻫﻪ امسال که توسط گمرک کشورمان منتشر شده، واردات کالا به کشورمان به صورت عمده از طریق پنج کشور چین، امارات متحده عربی، جمهوری کره، ترکیه و هند صورت گرفته است.

مجموع بیش از ۶۷٫۹۸ درصد از ارزش واردات کشورمان طی ﺷﺶ ﻣﺎﻫﻪ نخست امسال از این پنج کشور بوده است و در این میان همچنان چین در صدر جدول وادرات به کشورمان است.

پنج کشور صادرکننده کالا به ایران

حال با کمی تامل می توان دریافت که در صورت عدم همکاری برخی از این کشورها، عمده کالاهای وارداتی کشورمان تامین نخواهد شد از این رو یکی از بهترین راهکارها تحقق اقتصاد مقاومتی است که مبنای آن استفاده از توان داخلی کشورمان است.

باید منتظر ماند و دید در آﻣﺎر ﻣﻘﺪﻣﺎﺗﻲ ﺗﺠﺎرت ﺧﺎرﺟﻲ ﻧﺨﺴﺖ ﻃﻲ ﺷﺶ ﻣﺎﻫﻪ دوم امسال در بخش واردات تغییر خواهیم داشت و آیا این روند اصلاح می شود.

انتهای پیام/رض

دیدگاه شما

آخرین اخبار