نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

25. آبان 1394 - 15:03   |   کد مطلب: 17166
نشست ادبی نقد و بررسی کتاب"حافظ چه می گوید" نوشته احمد کسروی با حضور جمعی از شعرا و علاقمندان ادبی، در ملایر برگزار شد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از روابط عمومی اداره ارشاد ملایر؛ به مناسبت گرامیداشت بیست و سومین هفته کتاب جمهوری اسلامی، نشست ادبی نقد و بررسی کتاب«حافظ چه می گوید» نوشته احمد کسروی با حضور جمعی از شعرا، علاقمندان ادبی، رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه های عمومی ملایر در مکان دائمی جلسات انجمن های ادبی برگزار شد.

تقی کارگر مسئول انجمن ادبی صریر در این نشست ابتدا در خصوص معرفی شخصیت حافظ و دیدگاهش و همچنین دیوان اشعار حافظ مطالب مختصری را بیان کرد و گفت: حافظ در دوره های مختلف منتقدانی داشته است و کسروی یکی از این منتقدان است که در کتاب«حافظ چه می گوید» از دید اخلاقی شاعر غزلسرای ایران را مورد نقد قرار می دهد و از آنجا که حافظ شناس خوبی نبوده، مطالبی غیر واقعی و غیر تخصصی را از او در این کتاب مشاهده می کنیم.

مسئول انجمن ادبی صریر ضمن ترغیب حاضران به مطالعه سخنان مقام معظم رهبری در مورد دیدگاه حافظ عنوان کرد: کسروی در این کتاب؛ اشعار و ابیاتی را آورده و نقد می کند که از حافظ نیست و خود او زمینه ساز پژوهشها و تحقیقات بعد از خودش می باشد.

در ادامه این نشست شعرا و شرکت کنندگان با مرور مباحث حافظ شناسی، کتاب«حافظ چه می گوید» را از زاویه دید خود مورد نقد و بررسی قرار دادند.

در پایان غلامرضا جمالی زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با تشکر از انجمن ادبی صریر به خاطر برگزاری این نشست و همچنین تشکر از حضور شعرا، رئیس کتابخانه های عمومی و کتابداران گفت: هفته کتاب را به دوستداران کتاب و کتابداران تبریک عرض می کنم و این هفته را فرصتی برای همکاری با نهاد کتابخانه های عمومی جهت گرامیداشت کتاب، تبلیغ و ایجاد ارتباط قوی بین مردم با مطالعه می دانیم.

جمالی زاده افزود: با توجه به اینکه از ابتدای این نشست نحوة نقد و بررسی کتاب حافظ چه می گوید را با دقت دنبال می کردم، متأسفانه باید عنوان کنم که در اصول اولیه نقد و نقادی مانده ایم در حالیکه سال ها پیش باید این موضوع در ملایر حل می شد.

وی تصریح کرد: این مشکل به حاضران و اعضای انجمن های ادبی بر نمی گردد بلکه ما متولیان فرهنگی باید آنقدر بسترهای مناسبی برای اینگونه فعالیتها ایجاد کرده باشیم که مجبور نباشیم در اصول اولیه بحث کنیم بلکه به مطالب عمیق تر بپردازیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با اعلام آمادگی این اداره برای همکاری در دعوت از اساتید و متخصصان موضوعی در نشست های ادبی نقد و بررسی کتاب تأکید کرد: انتظار داریم در آینده، خود کتاب مورد نقد، به خوبی مطالعه شود و در دسترس باشد تا با شناخت بیشتر، نقد و بررسی انجام گیرد و به مرور مطالب اینترنتی نیز اکتفا نکنیم.  

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

همین ک از تبریز با سایت بچه های فعال ملایر دلم از دلتنگی در میاد دنیا رو بهم میدن مرسی از همگی
سلام من ب شهرستان ملایر ب مردم عزیز ملایر ب زادگاهم از تبریز با دلی تنگ ، چشمام پر از آرزوی دیدن ملایر

دیدگاه شما

آخرین اخبار