نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. آبان 1394 - 14:06   |   کد مطلب: 17150
مدیر کل پدافند غیر عامل استان همدان گفت: پدافند غیرعامل تسهیل‌کننده مدیریت بحران بوده و این دو مکمل یکدیگر هستند و پدافند غیرعامل مدیریت خدمات را در بحران کمک می‌کند.

به گزارش ملایری‌ها، سید رسول حسینی در اولین همایش ضرورت آشنایی با پدافند غیرعامل در ملایر با اشاره به جایگاه پدافند غیرعامل اظهار داشت:پدافند غیرعامل موضوعی ناشناخته بوده که معرفی آن سخت و دشوار است.

وی افزود: در آمارهای غیررسمی خبر از عدم آشنایی بسیاری از مردم و حتی مسئولان با مسئله پدافند غیرعامل وجود دارد که این زمینه فعالیت هر چه بیشتر درزمینهٔ پدافند غیرعامل را نشان می‌دهد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان همدان افزود: در این نظرسنجی‌ها اکثراً موضوع پدافند غیرعامل را موضوعی نظامی و شبه‌نظامی دانسته‌اند و این در صورتی است که موضوع پدافند غیرعامل موضوعی 100 درصد غیرنظامی است.

وی پدافند غیرعامل را موضوعی جدا از مدیریت بحران عنوان کرد و  گفت: برخی از مدیران نیز موضوع پدافند غیرعامل را به‌طورقطع و یقین با مدیریت بحران یکی می‌دانند.

حسینی افزود: پدافند غیرعامل  تسهیل‌کننده مدیریت بحران بوده و این دو مکمل یکدیگر هستند و پدافند غیرعامل مدیریت خدمات را در بحران کمک می‌کند.

وی با اشاره به نبود هیچ اثر تألیفی در حوزه پدافند غیرعامل گفت: در هیچ انتشاراتی کتاب تألیفی درباره پدافند غیرعامل نداشته‌ایم و در هیچ موسسه و انتشارات درباره این موضوع کار نشده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان همدان افزود: نبود رشته تحصیلی مستقل یکی دیگر از ضعف‌های این حوزه بوده به‌طوری‌که هیچ‌یک از دانشگاه‌های کشور رشته‌ای مستقل درباره پدافند غیرعامل ندارند.

وی نبود اعتبار را یکی دیگر از ضعف‌ها در حوزه پدافند غیرعامل عنوان و بیان کرد: در استان همدان نه از اعتبارات جاری و نه از اعتبارات عمرانی هیچ بودجه‌ای برای بحث پدافند غیرعامل در نظر گرفته نشده است.

حسینی گفت: پدافند غیرعامل از بدو تولد انسان با وی همراه بوده و هر حرکتی که در برابر جلوگیری از آسیب‌های احتمالی انجام می‌شود به موضوع پدافند غیرعامل مربوط است.

وی افزود: پدافند غیرعامل مسئله‌ای جدید نبوده و از اول خلقت انسان با وی همراه بوده و پناه بردن انسان‌های اولیه به دامنه کوه‌ها و رفتن به بالای درخت همان پدافند غیرعامل است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان همدان گفت: ایجاد خندق در صدر اسلام و در جنگ خندق نمونه‌ای بارز از پدافند غیرعامل در اسلام است.

وی افزود: بحث پدافند غیرعامل به‌طور رسمی بیش از صدسال است که در جهان مطرح بوده و در ایران نیز از سال 1335 مطرح شد است.

حسینی با اشاره به لزوم توجه به پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل همه ابعاد زندگی انسان را در برگرفته و نیازمند توجه هر چه بیشتر در این زمینه است.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار