نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

13. آبان 1394 - 19:29   |   کد مطلب: 17084
یک خبرگزاری غربی در گزارشی ضمن اذعان به توان موشکی ایران در منطقه، خاطر نشان ساخت که جمهوری اسلامی می‌تواند منافع و زیر ساخت‌های دشمنانش را در منطقه با توان موشکی خود نابود سازد.

به گزارش ملایری‌ها فارس به نقل خبرگزاری «رویترز» در گزارشی نوشت: اسرائیل و برخی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، موشک‌های ایران را تهدید علیه خود می‌دانند.

رویترز در گزارش خود ضمن اشاره به ضعف نیروی هوایی ایران در قیاس با رقبای حاشیه خلیج فارس ایران که میلیاردها دلار در خرید جنگنده‌های غربی هزینه کرده‌‌اند، و البته مقداری هم ایران هراسی نوشت: اما در مغایرت با این موضوع زرادخانه موشکی ایران قوی‌ترین نیروی موشکی در خاورمیانه است و حمله بالقوه موشک‌های ایران بر تاسیسات نفتی و مراکز پرجمعیت باعث نگرانی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس شده است.

بر این اساس، ارتقا دقت هدف گیری موشک‌ها که از جمله اهداف فعلی ایران است ، می‌‌تواند موجب بکارگیری بالقوه آن‌ها  در ضربه به پایگاه‌های نظامی یا حمله به زیر ساخت‌های تاسیسات آب ، فرودگاه‌ها و پایانه‌های صادرات نفت شود.

یک مقام نظامی قطر در این زمینه گفت ، قابلیت موشکی ایران به عنوان بزرگترین تهدید متعارف علیه کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و نیز پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه  و مسیر‌های کشتیرانی بین‌المللی است.

دیدگاه شما