نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

10. آبان 1394 - 10:29   |   کد مطلب: 17025
واکنش کارشناس مسائل بین الملل به حمایت جان کری از منافقین
دولت ایران باید حمایت آمریکا از تروریسم را در محافل بین المللی مطرح کند
هانی زاده با اشاره به اینکه حمایت آمریکا از این گروهک تروریستی با شعارهای این دولت در خصوص مبارزه با ترویسم مغایرت دارد عنوان کرد: دولت ایران باید این حمایت آمریکا از تروریسم را در سطح محافل بین المللی مطرح کند و مسئولان آمریکایی باید نسبت به این حمایت پاسخگو باشند.

به گزارش ملایری‌ها حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص حمله به پایگاه منافقین در عراق و حمایت جان‌کری از منافقین اظهار داشت: این حمله مردم عراق و خانواده شهدای عراق، ناشی از جنایاتی است که منافقین در طول 30 سال گذشته علیه ملت عراق مرتکب شده‌اند.

وی با اشاره به حمایت‌های پی‌درپی آمریکا از گروهک تروریستی منافقین گفت: مردم عراق بارها مراتب نگرانی خود را از این موضوع به مقامات عراق اطلاع داده بودند اما چون دولت عراق موفق نشد منافقین را از عراق بیرون کند؛ مردم خودشان دست به کار شدند و انتقام خودشان را از تروریست‌ها گرفتند.

کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: این گروه تروریستی در سال 1991 در جریان انتقاضه شعبانیه در کشتار 150هزار نفر از مردم عراق در کنار رژیم صدام نقش داشت و این حمله مردم به پایگاه منافقین در واقع انتقام عراقی‌ها از منافقین بوده است.

هانی زاده با اشاره به اینکه حمایت آمریکا از این گروهک تروریستی با شعارهای این دولت در خصوص مبارزه با تروریسم مغایرت دارد عنوان کرد: دولت ایران باید این حمایت آمریکا از تروریسم را در سطح محافل بین المللی مطرح کند و مسئولان آمریکایی باید نسبت به این حمایت پاسخگو باشند.

وی گفت: کار منافقین به جایی رسیده است که حاضرند از ته مانده سفره سربازان آمریکایی تغذیه کنند تا به حیات ننگین خودشان ادامه دهند.

کارشناس مسائل بین الملل در پاسخ به این سوال که" باوجود آمادگی کشورهای غربی برای پذیرش منافقین چرا منافقین عراق را ترک نمی‌کنند؟" گفت: آمریکایی ها از این گروهک فرسوده و پیر به عنوان یک ابزار فشار برای جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنند و چون این تروریست‌ها در پناه حمایت آمریکا قرار گرفته اند و به دلیل نزدیکی به کشور ما، حاضر نیستند از عراق خارج شوند.

هانی زاده افزود: آمریکا نمی تواند با حمایت از گروهک منافقین از ملت عراق باج بگیرد و اگر این حمایت آمریکا ادامه پیدا کند، مردم عراق گروهک تروریستی منافقین را ریشه‌کن خواهند کرد.

انتهای پیام/نج

دیدگاه شما

آخرین اخبار