نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

4. آبان 1394 - 19:36   |   کد مطلب: 16944
معاون استاندار همدان و سرپرست فرمانداری ویژه ملایر گفت: امسال از منابع مختلف بودجه ای معادل 224 میلیارد ریال به این شهرستان اختصاص یافت که از این رقم، 80 میلیارد ریال از محل تملک دارایی های استان و 140 میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده 180 است.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا رضا قیاسی در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان ملایر افزود: اولویت دستگاه های اجرایی اتمام پروژه های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بین 80 و 90 درصد است تا مردم بتوانند از این پروژه ها به نحو مطلوبی استفاده کنند.
وی با اشاره به محدودیت بودجه و منابع مالی و اعتباری موجود اظهار امیدواری کرد: با اجرایی شدن برجام و برداشتن تحریم ها، بنیه مالی دولت افزایش پیدا کند و بتوانیم با چانه زنی با کشورهای عضو اوپک، قیمت نفت را افزایش داده و سهممان را از بازار جهانی نفت بالا ببریم.
وی با تاکید بر اینکه 80 درصد از بودجه شهرستان باید بودجه عمرانی و 20 درصد بودجه جاری باشد، افزود: نیاز است دستگاههای اجرای برای جذب اعتبارات تلاش کنند و تمام تلاش خود را برای کاهش بودجه های جاری به کار گیرند.
قیاسی ادامه داد: علاوه بر این یک هزار و 290 میلیارد ریال اعتبارات استانی در سفر رییس جمهوری به استان همدان در قالب 10 پروژه به شهرستان ملایر اختصاص یافت.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با توجه به سهم 16.5 درصدی ملایر از بودجه استان، تاکنون 12.5 درصد به این شهرستان اختصاص پیدا کرده و مابقی اعتبارات باید مورد بررسی قرار گیرد.
علی نعمت چهاردولی با بیان اینکه از محل ماده 180 اعتباراتی در اختیار نمایندگان قرار گرفت و توزیع شد، اظهار کرد: 60 درصد از این اعتبارات استانی و معادل 175 میلیارد ریال و 40 درصد ملی و سهم ملایر از این اعتبارات 110 میلیارد ریال است که در حوزه شهرستانی اولویت ها مد نظر قرار گرفته است.
وی موضوع آب و منابع آبی را یکی از مهمترین این اولویت ها برشمرد و بیان کرد: 92 درصد آب در بخش کشاورزی صرف می شود که باید ساماندهی شده و اعتبارات لازم برای آن در نظر گرفته شود، در حالیکه برخی از روستاهای این شهرستان نیز با مشکل آب آشامیدنی مواجه اند.
چهاردولی افزود: همچنین 17 سالن نیمه کاره ورزشی در روستاهای ملایر وجود دارد که باید با تخصیص اعتبارات لازم تکمیل شوند و تاکنون با پیگیری های انجام شده پنج سالن در حال تکمیل و بهره برداری است.
وی خواستار همکاری مدیران دستگاههای اجرایی و پیگیری آنها برای جذب اعتبارات شد و اظهار کرد: ساماندهی روستای حاجی آباد در ورودی شهر ملایر از سمت همدان، ایجاد کانال فاضلاب محله پشت ناسیونال و احداث درمانگاه منطقه سرجوی ملایر از دیگر اقداماتی است که در حال پیگیری و اجرا است.
دیگر نماینده مردم ملایر در خانه ملت نیز خواستار مشخص شدن وضعیت مدیریت این شهرستان شد و گفت: امیدواریم با مشخص شدن وضعیت مدیریت ملایر بتوانیم از ثبات مدیریت منافع خود را داشته باشیم.
احمد آریایی نژاد نبود معاون عمرانی فرمانداری ویژه ملایر طی چندین ماه اخیر را نیز از دیگر نقایص عنوان کرد و افزود: با این وجود مدیران دستگاههای اجرایی باید تمام توان خود را برای اتمام طرح ها و پروژه های نیمه تمام به کار گیرند، در حالیکه اولویت ما نیز اتمام طرح های نیمه کاره است تا مبالغی که دولت هزینه کرده، از بین نرود.
وی با بیان اینکه در تخصیص بودجه مهمترین شاخص در نظر گرفتن جمعیت و محرومیت است، اظهار کرد: این شاخص باید توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گیرد و باید مطابق شاخص ها بتوانیم پاسخگوی مردم باشیم.
وی جذب سرمایه گذار، رسیدگی به پساب شهر ملایر به خصوص در اطراف روستای نامیله، رسیدگی به مسایل زیست محیطی و آب شرب روستاها را از جمله موارد قابل پیگیری و اجرا برشمرد و بیان کرد: نیاز است در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم و در این زمینه با افزایش کیفیت، در اجرای پروژه های عمرانی و هزینه ها صرفه جوی کنیم.
انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار