نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

4. آبان 1394 - 14:13   |   کد مطلب: 16939
سرپرست فرمانداری ملایر گفت: پیکر پاک و مطهر شش شهید گمنامی که قرار است در استان همدان تشییع و خاک‌سپاری شوند ابتدا وارد ملایر می‌شود.

به گزارش ملایری‌ها،  رضا قیاسی جلسه هماهنگی آیین استقبال و تشییع پیکر پاک یک شهید گمنام ملایر اظهار داشت: پیکر پاک و مطهر شش شهید گمنامی که قرار است در استان همدان تشییع و خاک‌سپاری شوند ابتدا وارد ملایر می‌شود.

وی گفت: پیکر مطهر این شش شهید گمنام در شهر ملایر وارد دانشگاه ملی ملایر می‌شود و در این دانشگاه مراسم استقبال از شهدا و سومین سالگرد شهدای گمنام مدفون در دانشگاه ملی برگزار می‌شود.

سرپرست فرمانداری ملایر با اشاره به استقبال  باشکوه مردم ملایر از شهدای غواص تصریح کرد: مردم ملایر بارها نشان داده‌اند که درراه ولایت و شهدا اندکی تعلل نخواهند کرد و همواره در این راه ثابت‌قدم بوده‌اند.

وی گفت: یکی از وظایف مهم امروز ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده چراکه دشمنان و دنیای استکبار همواره به دنبال این هستند که با هر برنامه‌ای به انقلاب اسلامی ایران و جوانان این مرزوبوم ضربه بزنند.

قیاسی با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم‌های عزاداری امام حسین(ع) در ایام محرم و تاسوعا و عاشورا گفت: امروز فرهنگ امام حسین(ع) و عاشورا سراسر جهان را فراگرفته و همیشه این شیعه است که با تأسی از امام خود و نهضت حسینی آماده قیام و کمک به مظلومان جهان است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران نیز بر اساس مکتب و نهضت عاشورا حرکت می‌کند و همواره جلودار این مکتب است و راه شهدای مدافع حرم اهل‌بیت(ع) چون سردار شهید سرلشگر حسین همدانی و دیگر شهدا را ادامه می‌دهد.

محمدجواد زمریان  نیز در این جلسه با اشاره به خاک‌سپاری 130 شهید گمنام در استان همدان بیان کرد: از تعداد 130 شهید گمنام تدفین شده در استان همدان 17 شهید در ملایر خاک‌سپاری شده است.

نماینده کمیته جستجوی مفقودین غرب کشور با اشاره به خاک‌سپاری یک شهید گمنام در حوزه علمیه ملایر بیان کرد: حوزه علمیه امام علی(ع) ملایر پنجمین حوزه علمیه در سطح کشور است که میزبان پیکر پاک یک شهید گمنام می‌شود و از هم‌اکنون طرح یادمان این شهید گمنام در حوزه علمیه ملایر آماده‌شده است.

وی با اشاره به سن شهید گمنامی که در حوزه علمیه تدفین می‌شود افزود: این شهید گمنام  در سال 63 و در عملیات بدر در سن 16 سالگی به شهادت رسیده و پیکر پاک و مطهرش در شرق دجله تفحص شده است.

زمردیان گفت: شش نقطه از شهر ملایر نیز در حال حاضر خواستار میزبان از شهدای گمنام هستند که شهر سامن، ازندریان، دانشگاه پیام نور، تیپ 43 امام علی(ع)، روستای علی‌آباد دمق و حوزه علمیه خواهران این متقاضیان هستند.

وی با اشاره به برنامه تشییع شهدای گمنام در ملایر عنوان کرد:  همزمان با تشییع پیکر پاک یک شهید گمنام در حوزه علمیه برادران ملایر، با حضور امام‌جمعه ملایر بر پیکر پاک شش شهید گمنام نماز اقامه می‌شود و سپس پیکر پنج شهید گمنام در نقاط مختلف استان تشییع و خاک‌سپاری می‌شوند.

انتهای پیام/گ

   

دیدگاه شما

آخرین اخبار