نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

1. آبان 1394 - 15:03   |   کد مطلب: 16929
امام‌جمعه موقت ملایر گفت: اقامه نماز و به پا داشتن امربه‌معروف و نهی از منکر دو پیام مهم عاشوراست و هیئت‌های مذهبی در هنگام اذان ظهر نماز ظهر عاشورا را اقامه کنند.

به گزارش ملایر‌ی‌ها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدحسن فاضلیان در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ملایر با تسلیت فرارسیدن تاسوعا و حسینی(ع) مهم‌ترین پیام این روز را ولایتمداری دانست و اظهار داشت: مهم‌ترین پیامی که حضرت ابوالفضل(ع) درصحنه کربلا از خود به‌جا گذاشت ولایتمداری و عمل به سخن امام خود بود.

وی با اشاره به پیوند پیام عاشورا به مهدویت بیان کرد: در قرآن کریم و سوره اسراء خدا می‌فرماید "هر کس مظلوم کشته شود ولی آن سلطان عالم خواهد شد".

امام‌جمعه موقت ملایر افزود: منظور این آیه از مظلوم امام حسین(ع) و منظور از ولی امام زمان(عج) بوده که ولی و سلطان تمامی عالم می‌شود.

وی با اشاره به برپایی نماز تاریخی ظهر عاشورا توسط امام حسین(ع) ویارانش اظهار کرد: برپایی نماز ظهر عاشورا بسیار مهم بوده و در ملایر در دونقطه برگزار می‌شود.

فاضلیان افزود: اقامه نماز و به پا داشتن امربه‌معروف و نهی از منکر دو پیام مهم عاشوراست و هیئت‌های مذهبی در هنگام اذان ظهر نماز ظهر عاشورا را اقامه کنند.

وی گفت: خداوند در قرآن کریم  کشتن نفس را حرام دانسته و چگونه داعشی ها مسلمانان، شیعیان و مردم مظلوم را به قتل می‌رسانند.

فاضلیان با اشاره به حمایت‌های دنیای استکبار از داعش افزود: داعش مار دست‌پرورده آستین استکبار بوده و به‌زودی خود استکبار توسط این داعش از بین خواهد رفت.

وی با اشاره سالگرد شهادت شهید مصطفی خمینی فرزند بزرگ امام(ره) در اول آبان عنوان کرد: شهید مصطفی خمینی ستاره‌ای است که هنوز هم شناخته‌نشده است.

امام‌جمعه موقت ملایر با اشاره به‌روز مفقودین و اسرا بیان کرد: روز 11 محرم را به مناسبت اسارت اهل‌بیت امام حسین(ع) روز تجلیل از مفقودین و اسرا نام‌گذاری کرده‌اند.

وی با اشاره به آمار مفقودین ایرانی در منا عنوان کرد: هنوز هویت 36 نفر از زائران ایرانی مفقودشده در منا مشخص نشده و دولت آل سعود باید جوابگوی وضعیت مفقودین ایرانی باشد.

انتهای پیام/گ  

دیدگاه شما

آخرین اخبار