نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

29. مهر 1394 - 18:56   |   کد مطلب: 16923
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان خبر داد:
واگذاری اجرای تصفیه خانه سد کلان ملایر به بخش خصوصی
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان از انعقاد قرارداد اجرای تصفیه‌خانه سد کلان ملایر با بخش خصوصی خبر داد و گفت: تصفیه‌خانه ملایر در مدت دو سال اجرایی می‌شود.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از باشگاه خبرنگاران، مرتضی عزالدین گفت: به دلیل اینکه وضعیت اعتبارات عمرانی استان همدان محدود بوده، تصمیم گرفتیم احداث تصفیه‎خانه ملایر با اعتباری نزدیک به 50 میلیارد تومان را از طریق بخش خصوصی اجرایی کنیم.

وی افزود: اگر طرح تصفیه‌خانه ملایر از طریق اعتبارات دولتی اجرایی می‌شد بیش از پنج سال زمان نیاز داشت ولی این طرح  به روش مالی BOT و از طریق مناقصه به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی واگذار شد.

عزالدین با اشاره به اینکه قرارداد اجرای این پروژه با سرمایه‌گذار منعقد شده است، تصریح کرد: شرکت طرف قرارداد باید تا دو ماه آینده عملیات اجرایی تصفیه‌خانه را آغاز کرده و پس از دو سال طرح را به مرحله بهره‌برداری برساند.

وی با اعلام اینکه این طرح 25 سال مورد بهره‌برداری سرمایه‌گذار قرار گرفته و سرمایه‌گذار آب را به صورت تضمینی به دولت می‌فروشد، گفت: اجرای این طرح  50 میلیارد تومان برآورد شده که همگی از طریق سرمایه‌گذار تامین می‌شود.
 

انتهای پیام/س

دیدگاه شما

آخرین اخبار