نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

17. مهر 1394 - 21:17   |   کد مطلب: 16849
امام‌جمعه ملایر گفت: کشف دلایل وقوع حادثه منا مهم بوده و باید دلایل وقوع آن‌ از همه جهات بررسی و مشخص شود.

به گزارش ملایری‌ها، آیت‌الله سید رضا فاضلیان در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ملایر با اشاره فرارسیدن ماه محرم از این هفته اظهار داشت: هیئت‌های  مذهبی خود را برای برگزاری باشکوه مراسم عزاداری امام حسین(ع) آماده کنند.

 وی با اشاره به فاجعه منا در حج امسال بیان کرد: فاجعه پیش‌آمده در منا بسیار تأسف‌بار بوده و عربستان باید پاسخگویی مسئله پیش‌آمده برای حجاج باشد.

امام‌جمعه ملایر با اشاره سخنان رهبری درباره فاجعه منا بیان کرد:  حکام سعودی باید پاسخ دهند که چرا با مهمانان خدا و حجاج بیت‌الله الحرام این‌گونه برخورد کرده‌اند و بسیاری از حجاج در منا جان‌باخته‌اند.

امام‌جمعه ملایر افزود: بر اساس آیات قران و روایات کسانی که درراه مسجدالحرام و طواف خانه خدا جان دهند ثواب مجاهد فی سبیل الله را داشته و  حجاجی که در حادثه منا جان باختند ثواب مجاهدت درراه خدا رادارند.

وی با اشاره به لزوم تشکیل کمیته حقیقت‌یاب درباره فاجعه منا عنوان کرد: کشف دلایل وقوع حادثه منا مهم بوده و باید دلایل وقوع آن از همه جهات بررسی و مشخص شود.

فاضلیان گفت: حکام سعودی دلیل و جوابی برای این حادثه ندارند و بعضی آمار جان‌باختگان حادثه منا را تا نه هزار نفر اعلام کرده‌اند.

وی با اشاره به‌روز مباهله بیان کرد: بعضی روز مباهله را 24 و برخی 25 ماه ذی‌الحجه دانسته‌اند و در این روز عظمت پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) بر همه نمایان شد.

امام‌جمعه ملایر با اشاره به روایاتی درشان و جایگاه امام علی(ع)  بیان کرد: در بیش از 60 روایت امام علی(ع) را همانند پیامبر(ص) بیان کرده‌اند و پیامبر(ص) در حدیثی خطاب به امیرالمؤمنین فرمودند«یا علی همانا هیچ‌کس خدا را نشناخت به‌غیراز من و تو و هیچ‌کس مرا نشناخت به‌غیراز خدا و تو و هیچ‌کس تو را نشناخت به‌غیراز خدا و من.» که این حدیث نشان از جایگاه والای امیرالمؤمنین علی(ع) در نزد خدا و پیامبر(ص) را دارد.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار