نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

7. مهر 1394 - 10:33   |   کد مطلب: 16762
سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: هیاتی از طرف مجلس شورای اسلامی به عربستان خواهد رفت و اولویت های تعیین شده برای رسیدگی به وضعیت زائران جمهوری اسلامی ایران را پیگیری خواهد کرد.

به گزارش ملایری‌ها، عبدالرضا مصری در گفتگو با مرصاد اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی به دنبال اعزام هیاتی متشکل از دو یا سه نفر از نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون های مرتبط به عربستان برای رسیدگی به حجاج آسیب دیده در حادثه دردناک منا است.

 

وی افزود: در این میان باید مقامات سعودی حقوق کشورهایی که از بی کفایتی مجریان حج آسیب دیده اند را به رسمیت بشناسند و برای کنترل ابعاد فاجعه با کشورهای مسلمان همکاری کنند.

 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: اولیت مجلس برای رسیدگی به تبعات حادثه ابتدا اطمینان خاطر از رسیدگی به مجروحان و در مرحله بعد پیگیری بازگشت پیکر جانباختگان به کشور است.

 

مصری گفت: یکی از ملزومات بازگشت پیکر جانباختگان به کشور شناسایی اجساد است که زمانبر است اما این موضوع تنها دلیل تاخیر نیست و نمی توان کمکاری مقامات سعودی حج را نادیده گرفت.

 

سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: کشورهایی که از این حادثه بیشترین آسیب را دیده اند نگران نحوه برخورد مقامات سعودی هستند؛ عربستان باید در برابر افرادی که آنهارا به عنوان میهمان آنهم برای مناسک عظیم و جهانی حج پذیرفته و بعد هم دچار چنین حادثه ای شده اند پاسخگو باشد.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار