نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

7. مهر 1394 - 8:18   |   کد مطلب: 16758
انتقاد رئیس ارشاد ملایر از برگزاری جشنواره‌ها در استان همدان
در برگزاری جشنواره‌ها به شهرستان‌ها نگاه تحقیرآمیزی می‌شود
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر گفت: برای برگزاری دو جشنواره در ملایر تنها یک‌میلیون تومان به همراه یک بنر و 100 پوستر به ملایر داده شد که این مقدار حتی به‌اندازه یک خیابان 100 متری از همدان هم نبود.

به گزارش ملایری‌ها، غلامرضا جمالی ‌زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری دو رویداد مهم هنری داستان همدان اظهار داشت: اولین جشنواره فیلم نوجوان و 28 جشنواره تئاتر کودک در استان همدان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به جدا شدن جشنواره فیلم نوجوان از جشنواره فیلم کودک افزود: جشنواره فیلم نوجوان از جشنواره فیلم کودک جداشده و برای اولین بار در همدان برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر گفت: در این جشنواره نوجوانان  فیلم‌های ساخت خود را در این جشنواره ارائه می‌دهند.

وی افزود: با فراخوانی که در استان‌ها در تابستان انجام شد فیلم‌های نوجوانان در هر استان موردبررسی قرارگرفته و برترین‌ها به بخش مسابقه در همدان فرستاده شد.

جمالی زاده با اشاره به حضور یک فیلم از ملایر در جشنواره فیلم نوجوان همدان افزود: فیلم  کیک کاکائویی ساخته ساجده زمانی مقدم و با همکاری کانون پرورش فکری نوجوانان ملایر در این جشنواره به‌عنوان نماینده ملایر حضور دارد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم نوجوان از چهارم تا هشتم مهرماه در استان همدان بیان مرد: فیلم‌های مسابقه در شهرستان‌ها هم اکران شده و در ملایر 10 فیلم در سه سانس اکران می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر  افزود: باغ بهشت به کارگردانی مرتضی محمدیان، حورا به کارگردانی غلامرضا ساغرچیان، قلب سفید قاصدک‌ها به کارگردانی افشین محمدی، پینوکیو، عامو سردار و رئیسعلی به کارگردانی سیدرضا صافی، زیبا به کارگردانی مجتبی کوهکن، رفقای خوب به کارگردانی مجید قاریزاده، آسمان آبی مادرم به کارگردانی علی قوی‌تن، گیمچی به کارگردانی مجید اسماعیلی پارسا، ب-12 به کارگردانی امید نیاز و گنجشکک اشی مشی به کارگردانی آقایان رمضانی، کرامتی و نیکخواه از پنجم تا نهم مهر در سینما بهمن اکران می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری 28 جشنواره تئاتر کودک در همدان از 9 تا 14 مهر در استان همدان اظهار داشت: در زمان برگزاری جشنواره در استان چهار نمایش نیز در ملایر به روی صحنه می‌رود.

جمالی زاده با اشاره به نمایش‌های راه‌یافته از ملایر به این جشنواره اظهار کرد: نمایش "خانواده کارفینگل" اثر مهدی حبیبی و "خوان چندم ؟" اثر نرگس خاک کار در بخش خیابانی به این جشنواره راه‌یافته‌اند.

وی افزود: "پرواز ستاره‌ها" ساخته نیما بیگلریان، "زیر گنبد کبود" تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران، دو کار از ملایر به نام "باز باران" به کارگردانی مهدی روزبهانی و "پلنگ صورتی" به کارگردانی رضا فقهی در ملایر به روی صحنه می‌روند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر  با انتقاد از نگاه مرکز به شهرستان‌ها در این‌گونه جشنواره‌ها بیان کرد: در برگزاری جشنواره‌های به شهرستان‌ها نگاه تحقیرآمیزی می‌شود.

وی گفت: برای برگزاری این دو جشنواره در ملایر برگزار 15 برنامه ازجمله اجرای نمایش‌های کودک و نوجوان، عصر شعر کودک و نوجوان، مسابقه نقاشی کودک و نوجوان، ایستگاه نقاشی و نمایشگاه عکاسی با هزینه 25 میلیون تومان پیش‌بینی‌شده بوده که با عدم موافقت استان مواجه شد.

جمالی زاده افزود: برای برگزاری این دو جشنواره در ملایر تنها یک‌میلیون تومان به همراه یک بنر و 100 پوستر به ملایر داده شد که این مقدار حتی به‌اندازه یک خیابان 100 متری از همدان هم نبود.

وی گفت: نگاه‌ها به شهرستان‌ها در این‌گونه جشنواره تحقیرآمیز بوده و نگاه‌ها نباید فقط صرفاً تمرکز به مرکز باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر  گفت: علی رقم بی‌توجهی‌ها برخی از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در ملایر اجراشده و در این راستا همکاری ادارات و فرمانداری ملایر قابل‌توجه بوده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار