نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

21. شهريور 1394 - 16:55   |   کد مطلب: 16705
سرپرست گروه نمایشی سپید و سیاه با بیان اینکه تئاتر خیابانی ابزاری برای معرفی نمایش کودک و نوجوان و جشنواره تئاتر است، گفت: سطحی نگری و نگاه جنبی به نمایش خیابانی از بین رفته است.

به گزارش ملایری‌ها مهدی حبیبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم ، اظهار داشت: در این دوره از جشنواره با نمایش "خوان چندم؟" به نویسندگی و کارگردانی نرگس خاک کار و بازیگری؛ محمدرضا شفیعی، محمدامین اسماعیلی و نرگس خاک کار از ملایر در جشنواره حضور داریم.

حبیبی بیان کرد: نمایش "خوان چندم؟" ویژه رده سنی 5 تا 8 سال بوده و داستان راجع به کارهایی است که کودکان آن را با تأثیرپذیری از بزرگسالان انجام می‌دهند و از آنها الگو می‌گیرند.

وی عنوان کرد: نمایش خیابانی و بیرونی به نوعی طنز واقعیت و استفاده از ابزارهایی است که ماهیت طنز و شادی را خلق می‌کنند و در این نمایش نیز ابزار رنگ مهمترین ابزار این نمایش است و نقش اصلی را در خوان چندم؟ دارد.

حبیبی با بیان اینکه استقبال از نمایش خیابانی بسیار گسگفت: ترده است، اظهار داشت: این نوع نمایش مردمی بوده و بستر مناسبی برای تماشاگران است.

سرپرست گروه سپید و سیاه با اشاره به اینکه تجربه حضور در 5 دوره جشنواره تئاتر کودک و نوجوان را دارم، گفت: از سال 70 به طور حرفه ای فعالیت در عرصه تئاتر را آغاز کردم و این گروه در کشورهای اتریش، وین، کرواسی، بوسنی و هرزگوین، سلیمانی عراق و غیره را در برون مرزی دارد.

حبیبی با اشاره به تجربه حضور این گروه در 13 دوره جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت: گروه سپید و سیاه سال گذشته در بیست و یکمین دوره جشنوراه فجر تندیس اول کارگردانی، نویسندگی و بازیگر نقش اول زن را برای نمایش غذاهای خوشمزه به خود اختصاص داد.

وی تصری کرد: در چند سال اخیر توجه خوبی نسبت به تئاتر خیابانی صورت گرفت و سطحی نگری که سال‌های گذشته در این نوع تئاتر وجود داشت از بین رفته و نگاه جنبی در این تئاتر برداشته شده است، ضمن اینکه رقابتی برگزار شدن این جشنواره سبب رشد تئاتر خیابانی شده است.

انتهای پیام/ ی

دیدگاه شما

آخرین اخبار