نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

19. شهريور 1394 - 11:35   |   کد مطلب: 16682
تیم ملی والیبال ایران در سومین مسابقه خود در رقابت های جام جهانی 2015 مقابل ونزوئلا به پیروزی رسید.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از فارس، تیم ملی والیبال ایران در سومین روز از رقابت های جام جهانی 2015 از ساعت 7:40 به وقت تهران در سالن هاماماتسو آرنا برابر ونزوئلا قرار گرفت. در این دیدار شاگردان کواچ موفق شدند با نتیجه 3 بر صفر و با امتیازهای 25 بر 20 ، 25 بر 17 ، 25 بر 15 تیم دوم قاره آمریکای جنوبی را شکست داده و دومین پیروزی خود در این دوره از مسابقات را کسب کنند.

تیم ملی والیبال ایران با ترکیب عبادی پور، معروف، غلامی، موسوی، غفور، میرزاجانپور و مرندی وارد زمین شد که عبادی پور نخستین سرویس این مسابقه را زد که به صورت مستقیم برای ایران تبدیل به امتیاز شد. تیم ایران در اغلب توپ های سرعتی در این ست عملکرد خوبی داشت؛ ضمن اینکه ملی پوشان ایران تمام سرویس ها را هم با برنامه می زدند و کار را برای حریف سخت می کردند. در امتیازهای پایانی مهدی مهدوی جایگزین سعید معروف شد و این ست با نتیجه 25 بر 20 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

ست دوم را هم ایران با ترکیب عبادی پور، معروف، غلامی، موسوی، غفور، میرزاجانپور و مرندی آغاز کرد. در این ست بازیکنان ایران بسیار هماهنگ تر از ست قبلی بازی را آغاز کردند و توانستند در همان ابتدای مسابقه با چند دفاع خوب 4 امتیاز اختلاف با حریف ایجاد کنند. اشتباهات در تیم ونزوئلا و البته بازی با برنامه ملی پوشان ایران موجب دش تا در امتیاز 15 بر 11 هم اختلاف 4 امتیازی حفظ شود. در امتیازهای پایانی ست دوم کواچ تغییراتی در ترکیب تیم ایران ایجاد کرد و این ست با امتیاز 25 بر 17 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

در این ست فرهاد قائمی جایگزین عبادی پور در ترکیب اولیه شد و بازهم ایران بازی را خوب شروع کرد. ظاهراً موتور ایران در این مسابقه روشن شده بود، چراکه ملی پوشان در اکثر فاکتورها کم نقص بودند و این موجب شده بود که ونزوئلایی ها کاملاً بهم ریخته بازی کنند. در امتیاز 14 بر 6 جواد معنوی نژاد جایگزین مجتبی میرزاجانپور شد تا وی هم بتواند دقایقی برای ایران بازی کند. کواچ که پیروزی را تقریباً قطعی می دانست به موسوی هم استراحت داد و صنوبر را جایگزین وی کرد. این ست با نتیجه 25 بر 15 به سود ایران تمام شد تا شاگردان کواچ نخستین پیروزی 3 بر صفر خود را هم در این دوره از مسابقات تجربه کنند.

داورانی از ترکیه و آمریکا قضاوت این مسابقه را برعهده داشتند. پیش از این مسابقه ونزوئلا از دو دیدار قبلی خود دو شکست در کارنامه داشت؛ آنها در دیدار نخست خود با نتیجه 3 بر صفر مغلوب روسیه شدند و در بازی دوم خود با حساب 3 بر 2 نتیجه را به آرژانتین واگذار کردند. تیم ایران هم در بازی نخست خود با نتیجه 3 بر یک مغلوب آرژانتین شد و در دومین بازی با حساب 3 بر یک تونس را از پیش رو برداشت.

تیم های حاضر در جام جهانی فردا استراحت خواهند کرد و روز پس از آن تیم ملی والیبال ایران باید به مصاف لهستان، قهرمان جهان برود.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار