نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

10. شهريور 1394 - 7:00   |   کد مطلب: 16571
ارتش سوریه و نیروهای مقاومت لبنان در پی شکست آتش‌بس اخیر در شهر «الزبدانی» و دو شهرک شیعه نشین «الفوعه» و «کفریا» به دلیل حملات تروریست‌ها، به پیشروی گسترده‎ای در الزبدانی رسیدند.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از فارس به نقل از المنار، پس از آنکه تروریست‌ها آتش‌بس ۷۲ ساعته در شهر الزبدانی٬ الفوعه و کفریا را به شکست کشاندند، نیروهای حزب‌الله لبنان وسعت عملیات پاکسازی در شهر الزبدانی را افزایش دادند.

نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی حزب الله لبنان به پیشروی چشمگیری در محور غربی الزبدانی رسیدند و به سمت مرکز شهر خیز برداشتند.

شبکه المنار به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد که در پی این پیشروی گسترده، عناصر تروریستی دچار سردرگمی شدند و برخی از آنها پا به فرار گذاشتند.

در همین ارتباط، پایگاه خبری سلاب‌نیوز گزارش داد که نیروهای ارتش سوریه در ادامه پیشروی خود در الزبدانی در ریف دمشق موفق شدند ۱۰ مجمتع مسکونی جدید در شرق این شهر را از کنترل عناصر تروریستی خارج کنند.

نیروهای ارتش و مقاومت همچنین موفق شدند بر منطقه «الجسر» و خیابان اصلی منطقه «الحاره الغربیه» در الزبدانی مسلط شوند.

نیروهای حزب‌الله لبنان و ارتش سوریه توانستند مساحت وسیعی از شهرک «مضایا» در جنوب شهر الزبدانی را نیز تحت کنترل خود درآورند.

از سوی دیگر، گروه های تروریستی حملات خمپاره ای خود به دو شهرک شیعه نشین الفوعه و کفریا در ریف شمالی ادلب را تشدید کردند.

توپخانه حزب‌الله و جنگنده‌های ارتش سوریه نیز در پاسخ به حملات خمپاره‌ای و موشکی تروریست‌ها به دو شهرک «الفوعه» و «کفریا» در استان ادلب، مواضع تروریست‌ها را در مرکز الزبدانی و شرق شهر هدف قرار دادند.

آتش بس ۷۲ ساعته پنجشنبه هفته گذشته در الزبدانی واقع در ریف دمشق و الفوعه و کفریا در ریف ادلب آغاز شد، اما دو روز پس از توافق به دلیل حملات خمپاره ای تروریست ها با شکست مواجه شد.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما

آخرین اخبار