نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

10. شهريور 1394 - 6:58   |   کد مطلب: 16569
۷۵ قانونگذار اسبق آمریکا در نامه‌ای به کنگره این کشور ضمن تاکید بر حمایت خود از برجام، خواهان پشتیبانی اعضای کنگره از توافق با ایران شدند.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از فارس، 75  قانونگذار آمریکایی در نامه‌ای به کنگره این کشور تاکید کردند تا در رای گیری ماه آینده از برجام حمایت شود.

به نوشته وبگاه «هیل» قانونگذاران سابق آمریکا برجام را بهترین روش برای متوقف کردن ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای خواندند.

در بخشی از نامه ارسالی امروز (دوشنبه)  به کنگره آمریکا آمده است: «ما بر این باوریم که برجام که آمریکا و "1+5" با ایران بابتش مذاکره کردند، بهترین وسیله برای مانع شدن این کشور از دستیابی به سلاح هسته‌ای است و این باعث حمایت از امنیت آمریکا، اسرائیل و دیگر متحدانش خواهد شد.»

بر اساس این گزارش، سناتور «کارل لوین» قانونگذار جمهوریخواه و «ریچارد لوگار» قانونگذار دموکرات، در این نامه مدعی شدند که توافق اعلام شده مسیر ایران به سوی هسته‌ای را متوقف کرده و همچنین برجام طوری تدوین شده که در صورت نقض تعهد از سوی ایران تحریم‌ها به سرعت باز خواهند گشت و بازرسی‌ها از تاسیسات ایران و میزان زمان مورد نیاز این کشور در ساخت بمب هسته‌ای بیشتر خواهد شد.

به نوشته هیل، این نامه آخرین نمونه از تلاش‌های صورت گرفته از سوی قانونگذاران پیشین آمریکا چه مخالف و چه موافق در ترغیب همکاران اسبقشان در زمینه توافق هسته‌ای با ایران است.

قرار است کنگره آمریکا در تاریخ 17 سپتامبر سال جاری در این زمینه رای گیری کند و در اوائل اکتبر نیز اوباما رییس جمهور آمریکا می‌تواند تحت شرایطی (حمایت 34 قانونگذار) از حق وتوی خود علیه رای کنگره استفاده کند.

انتهای پیام/م

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار