نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

9. شهريور 1394 - 8:42   |   کد مطلب: 16556
منادی در خصوص وضعیت رشد علمی کشور گفت: بودجه وزارت علوم بسیار کم است به گونه ای که بودجه کل وزارت علوم در کشور ما کمتر از بودجه یک دانشگاه در کشورهای همسایه است. یشرفت علمی کشور با وجود کمبود بودجه نشان از عزم و انگیزه بالای دانشجویان و دانش آموزان کشورمان است.

به گزارش ملایر‌ی‌ها علیرضا منادی در گفتگو با ائل با بیان اینکه رشد علمی در کشور در هیچ برهه ای امکان توقف ندارد، گفت: رشد علمی در کشور همچون جریانی است که همانند سیل خروشان در حرکت است و ارتباطی به دولت ها ندارد اگرچه عملکرد دولت ها نیز تا حدی تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: بودجه وزارت علوم بسیار کم است به گونه ای که بودجه کل وزارت علوم در کشور ما کمتر از بودجه یک دانشگاه در کشورهای همسایه است و با این بودجه تخصیصی وضعیت رضایت بخش است.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در خصوص رقم دقیق بودجه وزارت علوم تاکید کرد: بودجه وزارت علوم در حدود ۲ میلیارد دلار است و این در حالی است که بودجه یک دانشگاه در کشورهای همسایه از این مقدار بیشتر است!

منادی با بیان اینکه عملکرد دولت ها در پیشبرد علمی کشور با وجود کمبود بودجه بسیار خوب بوده است، اظهار داشت: پیشرفت علمی کشور با وجود کمبود بودجه نشان از عزم و انگیزه بالای دانشگاهیان و دانش آموزان کشورمان است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه وزارت علوم باید افزایش یابد چرا که در بخش پژوهش و علم هر چقدر که هزینه صورت بگیرد باز هم کم است.

وی جنجال سازی درباره  توقف رشد علمی در کشور را نابجا دانست و خاطرنشان کرد: با این بودجه، پیشرفت حاصل شده معجزه به حساب می آید.

انتهای پیام/پ

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار