نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

6. شهريور 1394 - 8:48   |   کد مطلب: 16495
رئیس کمیته ملی المپیک در ملایر؛
ورزش قهرمانی تلفیقی از اخلاق و ورزش است
رئیس کمیته ملی المپیک گفت: ورزش قهرمانی تلفیقی از اخلاق و ورزش است و اگر اخلاق ورزشی در ورزش وجود نداشته باشد بی‌شک ورزشکاران جوان آینده درخشانی نخواهد داشت.

به گزارش ملایری‌ها، کیومرث هاشمی در مراسم افتتاحیه مسابقات لیگ جوانان کشور در سالن الغدیر ملایر با اشاره به تاریخچه فوتسال در ایران اظهار داشت: زمانی که فوتسال به‌عنوان یک‌رشته ورزشی در مسابقات جهانی حضور پیدا کرد در ایران کمتر از 100 نفر در این رشته فعالیت داشتند که همگی فوتبالیست بودند.

وی با اشاره به کسب مقام چهارم توسط تیم ملی فوتسال ایران در مسابقات جام جهانی فوتسال عنوان کرد: تیم ملی ایران که در آن دوره موفق به کسب مقام چهارمی جهان شد همگی از فوتبالیست‌های کشورمان بودند.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به پیشرفت چشمگیر فوتسال در ایران بیان کرد: رشته فوتسال به شکل چشمگیری در ایران فراگیر شده است و جوانان و نوجوانان زیادی جذب این رشته شده‌اند.

وی افزود: در مسابقات لیگ فوتسال جوانان کشور که در ملایر برگزار می‌شود بیش از 50 تیم حضور دارند که این تیم‌ها خود نماینده‌ای از 500 باشگاه مختلف در کشور هستند.

هاشمی گفت: حضور بیش از 50 تیم و هزار ورزشکار فرصت مناسبی برای استعداد یاب های ورزشی کشور بوده  که از بین جوانان استعدادهای خوبی را برای آینده تیم‌های ملی انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه یک ورزشکار علاوه بر تقویت خود در رشته ورزشی باید اخلاق را نیز سرلوحه کار خود قرار دهد بیان کرد: ورزش قهرمانی تلفیقی از اخلاق و ورزش است و اگر اخلاق ورزشی در ورزش وجود نداشته باشد بی‌شک شما آینده درخشانی نخواهید داشت.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به ماندگاری نام جهان‌پهلوان تحتی بعد از 45 سال بیان کرد: شاید پس از تختی ورزشکاران فنی‌تر زیادی در کشور از داشته‌ایم ولی دلیل اصلی ماندگاری مرحوم تختی رفتار خداپسندانه و مردم‌داری وی بوده است.

وی به ورزشکاران توصیه کرد که ضمن تلاش برای پیشرفت در رشته ورزشی خود اخلاق را نیز در رأس کارهای خود قرار دهند.

هاشمی گفت: ورزشکاران در مسابقات جهانی به‌عنوان سفیر جمهوری اسلامی حضور دارند همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند  تهذیب نفس و رعایت مسائل اخلاقی در ورزش برای ورزشکاران بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار