نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

5. شهريور 1394 - 16:21   |   کد مطلب: 16493
به مناسبت هفته دولت؛
هشت پروژه در شهر ملایر افتتاح شد
همزمان با چهارمین روز از هفته دولت هشت پروژه به همت شهرداری ملایر در شهر ملایر افتتاح شد.

به گزارش ملایری‌ها همزمان با چهارمین روز از هفته دولت هشت پروژه به همت شهرداری ملایر در شهر ملایر افتتاح شد.

علیرضا رضایی  در آیین افتتاح این پروژه‌ها با گرامی داشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: شهرداری ملایر باوجود تحریم‌ها و کاستی‌های موجود در جهت رفاه عمومی تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد.

وی با اشاره مهم‌ترین مشکلات شهرداری‌های کشور گفت: نداشتن درآمد پایدار یکی از مشکلات اساسی  تمامی شهرداری‌های کشور است.

شهردار ملایر افزود: در کشور درآمد شهرداری‌ها وابسته به ساخت‌وساز و صدور مجوز و همچنین ماده 100 و 7 است و اگر در شهری ساخت‌وساز انجام نگیرد شهرداری با مشکل مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به لایحه درآمدهای پایدار در مجلس بیان کرد: اگر این لایحه در مجلس تصویب شود گام بلندی در جهت پیشرفت شهرها و شهرداری‌ها اتفاق افتاده است.

رضایی با اشاره به پروژه‌های شهرداری ملایر گفت: بوستان ولایت یکی از پروژه‌های مهم شهرداری ملایر است که با توجه به فضای ورودی شهر ملایر از سمت بروجرد و تردد مسافران نقشی مهم ازلحاظ بصری شهر دارد.

وی با اشاره به هزینه این پروژه افزود: ین پروژه از سال 93 آغازشده و در 17 هزار مترمربع و با هزینه 13 میلیارد ریالی افتتاح می‌شود.

شهردار ملایر با اشاره به پروژه سوغات سرای بوستان ولایت گفت: این پروژه نیز در جهت جمع‌آوری دکه‌های فروش در میدان‌ها ورودی شهر اجراشده و بااعتبار 1 میلیارد ریال و درزمینهٔ به مساحت 80 مترمربع  و در طی مدت یک سال ساخته‌شده است.

وی از پروژه مجتمع  تجاری مسکونی شهروند 3 به‌عنوان یکی دیگر از پروژه‌های شهرداری نام برد و بیان کرد: مجموعه مسکونی تجاری کوروش و شهروند ۳ با چهار هزار و ۱۰۰ مترمربع در ۴ و نیم‌طبقه با هزینه بالغ‌بر35 میلیارد ریالی  به‌منظور تمرکززدایی از مرکز شهر افتتاح شد.

رضایی افزود: پروژه 9 باب مغازه تجاری خیابان شهید تاجوک و رستوران بام ملایر از دیگر پروژه‌های شهرداری است که توسط شهرداری ملایر به بهره‌برداری رسیده است.

وی گفت: ساختمان گورابی بااعتبار 22 میلیارد ریالی و کتابخانه تخصصی مدیریت شهری، دفتر سرمایه‌گذاری و اتاق فکر شهرداری با مساحت 200 هزار مترمربع و با هزینه ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز  راه‌اندازی شد.

شهردار ملایر در ادامه مراسم از حضور سرمایه‌گذار در حوزه پردازش پسماند شهری ملاير خبر داد و گفت: موافقت‌نامه اولیه در اين زمينه امضاشده و سرمایه‌گذار تقبل کرده است که ده میلیارد تومان را وارد کار كند و سی میلیارد نیز از محل صندوق اعتبارات ملی است.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار