29. مرداد 1394 - 7:09   |   کد مطلب: 16339
وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران بر خلاف عرف بین‌الملل است، گفت مسکو خود را به این تحریم‌ها مقید نمی‌کند.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه در واکنش به ابراز نگرانی واشنگتن در قبال تصمیم مسکو برای تحویل سامانه دفاعی اس-300 به ایران و اینکه آیا تحویل این سامانه به ایران نقض تحریم‌های آمریکاست یا نه، گفت تحریم‌های آمریکا علیه ایران، روسیه را محدود نمی‌کند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، لاوروف گفت: «تحریم‌های ایالات متحده، دغدغه ما نیست. ما تنها به تعهدات بین‌المللی خود عمل می‌کنیم و در مورد تحریم‌ها هم این تصمیم شورای امنیت سازمان ملل است. تمام دیگر محدودیت‌های یکجانبه اعمال‌شده خارج از شورای امنیت که نقض عرف معموم قوانین بین‌المللی است، مورد علاقه ما نیست.»

وی افزود: «بنابراین، بگذارید همکاران آمریکایی ما این مسئله را مورد بررسی قرار دهند، شاید برایشان مفید باشد که به جمع‌بندی‌ای برسند که از دیدگاهشان در مورد حقوق بین‌الملل برآمده است.»

روز گذشته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از انتشار گزارش‌هایی در مورد تحویل قریب‌الوقوع این سامانه دفاعی به ایران ابراز نگرانی کرده بود.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از فارس، لاوروف در بخش دیگری از اظهاراتش، تائید کرد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می‌کند.

وی همچنین گفت در صورتی که مقامات آمریکایی پیشنهاد دیدار بین باراک اوباما رئیس‌جمهور این کشور و پوتین را ارائه کنند، مسکو این مسئله را مورد بررسی قرار می‌دهد.

هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل روز 6 مهر آغاز می‌شود. باراک اوباما و پوتین هم قرار است در همان نوبت صبح روز اول سخنرانی خود را انجام دهند.

انتهای پیام/ق

دیدگاه شما

آخرین اخبار