نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

27. مرداد 1394 - 0:12   |   کد مطلب: 16297
نماینده کمیته جست‌وجوی مفقودین غرب کشور خبر داد
تدفین شهدای گمنام در حوزه‌های علمیه ملایر
نماینده کمیته جست‌و جوی مفقودین غرب کشور از تدفین شهدای گمنام در ماه محرم سال جاری در حوزه‌های علمیه خواهران و برادران ملایر خبر داد.

به گزارش ملایر‌ی‌ها،محمد‌جواد زمردیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ، با اشاره به ورود 11 شهید به استان همدان در هفته گذشته اظهار کرد: از این تعداد، 9 شهید گمنام و دو شهید به‌نام بودند.

وی با اشاره به اینکه شهیدان امیر‌مسعود محمد‌زاده و محمد نجفی در تابستان سال 65 در منطقه عملیاتی مجنون به شهادت رسیده بودند گفت: دو شهید با وجود کارت شناسایی در کنار پیکر مطهر آن‌ها و تطبیق نمونه خونی شناسایی شدند.

نماینده کمیته جست‌وجوی مفقودین غرب کشور خاطرنشان کرد: خانواده‌هایی که تمایل داشتند و ما نیز به آن‌ها دسترسی پیدا کردیم، با همراهی بنیاد شهید و سپاه انصار‌الحسین(ع) نمونه خونی آن‌ها اخذ شده است.

وی با اشاره به اینکه امیرمسعود محمد‌زاده در کنار پدرش که از شهدای برائت از مشرکین بود تشییع و دفن شد ادامه داد: شهید محمد نجفی از بچه‌های روستای پشت‌چین شهر قروه شهرستان رزن نیز در زادگاهش تشییع و به خاک سپرده شد.

زمردیان حضور جمعیت چند ده هزار نفری در تشییع شهدای گمنام در همدان را بعد از سال‌های دفاع مقدس اتفاقی بی‌نظیر خواند و این شور و شعور و حماسه‌آفرینی مردم همیشه در صحنه استان را قابل تقدیر دانست.

وی با اشاره به تشییع و دفن دو شهید گمنام در پارک کوهستانی شهر فرسفج واقع در بخش قلقل‌رود تویسرکان خاطرنشان کرد: این شهدای 28 و 18 ساله در سال 62 و 67 در جزیره مجنون و زبیدات عراق به شهادت رسیدند.

نماینده کمیته جست‌وجوی مفقودین غرب کشور با اشاره به تشییع و تدفین چهار شهید گمنام دیگر در شهر شیرین‌سو در کبودرآهنگ و اسلام‌آباد ملایر گفت: از مجموع 11 شهید، هفت شهید در زبیدات عراق و دو شهید در جزیره مجنون به شهادت رسیدند.

وی در بخش دیگری از سخنانش، از تعیین چند نقطه از استان برای تدفین شهدای گمنام در ماه محرم سال جاری به عنوان اولویت سخن گفت و افزود: حوزه‌های علمیه یکی از این نقاط است که مدیران حوزه علمیه خواهران و برادران ملایر برای این امر پیشقدم شده‌اند.

زمردیان درباره دلایل برخی حوزه‌های علمیه بر عدم تدفین شهدای گمنام در محل حوزه گفت: آن‌ها معتقدند طبق وقفنامه‌ ملک حوزه علمیه، خاکسپاری اموات در این محل جایز نیست.

وی با بیان اینکه برخی به تشخیص اینکه شهدا جزو اموات نیستند و براساس آیه قرآن زنده‌اند، ادامه داد: با درایت امام جمعه ملایر، حوزه‌های علمیه بانوان و حضرت ولی‌عصر(عج) برادران ملایر دو اولویت برای تدفین شهدا قرار گرفته است.

وی اولویت بعدی تدفین شهدای گمنام را ستاد سپاه انصارالحسین(ع) معرفی کرد و گفت: سپاه انصار‌الحسین(ع) به عنوان میعادگاه شهدا دومین اولویت این امر به‌شمار می‌رود.

نماینده کمیته جست‌‌وجوی مفقودین غرب کشور با اشاره به اینکه شاید امسال، سال آخر خاکسپاری شهدای گمنام در استان باشد، درباره چرایی آن اظهار کرد: این امر به خاطر عدم شرایط جغرافیایی نقاط باقی‌مانده و یا کم‌بودن استطاعت دولت در تأمین هزینه‌های ساخت‌وساز این مکان‌هاست.

وی نقش ائمه جمعه در خاکسپاری شهدای گمنام در سطح استان را بسیار حائز اهمیت دانست و با تقدیر از زحمات مسئولان و امام جمعه تویسرکان گفت: امام جمعه تویسرکان مسبب خاکسپاری دو شهید گمنام در پارک کوهستانی فرسفج و دو شهید گمنام در شهر پارک توریستی و تفریحی کمربسته سرکان هستند.

زمردیان با تقدیر از حضور مردم تویسرکان در مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام بیان کرد: حضور باشکوه مردم تویسرکان در مراسم تشییع و تدفین شهدای سرکان و فرسفج بار دیگر رخداد با عظمت سال 92 در تشییع شهدای گمنام را برای همه تداعی کرد.

وی در پایان با تشکر از رایزنی و پیگیری امام جمعه شیرین‌سو گفت: یک زمین کشاورزی از سوی 15 مالک آن با رایزنی امام جمعه شیرین‌سو برای خاکسپاری شهدای گمنام، وقف شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار