نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

25. مرداد 1394 - 8:04   |   کد مطلب: 16283
عضو هیئت مؤسس جبهه یکتا با بیان اینکه افشاگری لدین نشان‌دهنده تبادل نظر و همفکری بیگانگان و اصلاح‌طلبان است، گفت: می‌طلبد اصلاح‌طلبانی که خود را وفادار به نظام می‌دانند، مرزبندی دقیق و شفاف خود را مشخص کنند.

به گزارش ملایری‌ها سیدمحمد حسینی عضو هیئت مؤسس جبهه یکتا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، درباره افشاگری جدید مایکل لدین مشاور سابق شورای امنیت ملی آمریکا اظهار داشت: افشاگری این موضوع به‌دلیل اختلافات درونی آمریکایی‌ها بوده است؛ یعنی مایکل لدین در اعتراض به آقای شامر نماینده مجلس سنا این افشاگری را انجام داده است و این موضوع یک گوشه‌ای از مسائلی است که افشا شده و قطعاً موارد بیشتری وجود دارد.

وی ادامه داد: از آغاز فتنه این تحلیل وجود داشت که حوادث مربوط به فتنه 88، ماجرای معمولی و اعتراض به دولت و انتخابات نیست؛ بلکه حرکت سازماندهی شده‌ای است که از مدتها قبل طراحی شده و همه عوامل مخالف با نظام اسلامی از جمله سلطنت طلب‌ها، منافقین، گروهک‌ها و عوامل خارجی دست در دست هم داده علیه اصل نظام اسلامی حرکت کردند.

وزیر سابق ارشاد با بیان اینکه در فتنه 88 شعارها و روند کار نیز به‌سمت و سوی براندازی نظام بود، افزود: سند مایکل لدین این مطلب را اثبات می‌کند و اگر این مستندات و مدارک هم افشا نمی‌شد، حمایت‌های آمریکا از فتنه‌گران برای همگان روشن بود؛ در آن زمان آمریکایی‌ها رسانه‌های خود مانند بی‌بی‌سی، صدای آمریکا و شبکه‌های مجازی از جمله فیس‌بوک و توییتر را بسیج کرده بودند و همه آنها در خدمت جنبش سبز بود.

حسینی گفت: این افشاگری‌ها نشان می‌دهد که ارتباط دائمی میان بیگانگان و عوامل فتنه وجود داشته و دارد و هنوز هم برخی از عوامل این ارتباط را دارند؛ چون برخی از نیروهای افراطی اصلاح‌طلب مانند وزیر، وکیل، خبرنگار و برخی تئوری پردازان این جریان هم اکنون در اروپا و آمریکا با غربی‌ها همکاری دارند.

وی اظهار داشت: افشاگری مایکل لدین نمونه‌ای است که نشان می‌دهد سران فتنه برای فشار وارد کردن به نظام اسلامی و به قدرت رسیدن حاضر شدند به کاخ سفید نامه بنویسند و درخواست کردند که فشارها بر جمهوری اسلامی افزایش پیدا کند. بعد از این نامه ما شاهد تحریم‌های گسترده و به‌تعبیر غربی‌ها فلج کننده بودیم و این موضوع بیانگر خیانت بزرگی است که در حق ملت ایران شد، یعنی با گِرایی که از داخل کشور به بیگانگان داده می‌شد این فشارها بر مردم وارد آمد و ظالمانه‌ترین تحریم‌ها انجام شد و کاملاً نشان می‌دهد کسانی که این شعارها را مطرح می‌کنند، چقدر دلسوز مردم هستند.

استاد دانشگاه تهران تأکید کرد: این نگرانی وجود دارد که اصلاح طلبان به‌ویژه نیروهای افراطی این جریان در آینده از حمایت رسانه‌ای و فشارهای خارجی برای تأثیرگذاری در مسائل داخلی کشور بهره بگیرند و حالا که نتوانستند به هدف براندازی نظام برسند، در حاکمیت قدرت بیشتری را به دست بگیرند و در مجلس دهم نقش‌آفرین باشند و اهداف خود را دنبال کنند.

حسینی با اشاره به تحصن اصلاح طلبان در مجلس ششم یادآور شد: در مجلس ششم به یاد داریم که اصلاح طلبان با پارلمان اروپا تماس گرفتند و افراطی‌گری‌هایی همچون تحصن را انجام دادند. از این جهت شاهد هستیم غربی‌ها در اظهارات خود تمایل به حمایت از اصلاح طلبان و افراطیون را مطرح می‌کنند و می‌گویند: "ما باید به‌گونه‌ای موضع بگیریم که این افراد در داخل با دردسر مواجه نشوند" و اوباما و جان کری در اظهارات خود این موضوع را بی‌پرده مطرح کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بیگانگانی که می‌گویند باید رهبری و نظام ایران تغییر کند، به جریانی که در داخل کشور اهداف آنها را پیاده کند، دل‌بسته‌اند، گفت: وزیر امور خارجه انگلیس با صراحت اعلام کرده است: "امیدواریم اصلاح طلبان در ایران موفقیت کسب کنند"؛ یعنی آنها به این جریان داخلی دل‌بسته‌اند.

عضو هیئت مؤسس جبهه یکتا با بیان اینکه اظهارات بیگانگان برای اصلاح طلبان پایبند به نظام جمهوری اسلامی هشدار محسوب می‌شود که موضع خود را مشخص و راه خود را از اصلاح طلبان افراطی جدا کنند، خاطرنشان کرد: ما به یاد داریم که در انتخابات دوم خرداد اصلاح طلبان چه بلوایی را تحت عنوان مذاکرات لندن به پا کردند که این موضوع اثبات هم نشد؛ به هر حال آنها بر این موضوع مانور می‌دادند که یک جناح سیاسی می‌خواهد با زدوبند با خارجی‌ها در داخل موقعیت کسب کند.

حسینی ادامه داد: حال که موضوع حمایت غربی‌ها از اصلاح طلبان و فتنه گران به‌صورت شفاف بیان شده است، نشان می‌دهد که تبادل نظر و همفکری میان بیگانگان و اصلاح طلبان وجود دارد و لذا این گونه مسائل هیچ گونه توجیهی ندارد و می‌طلبد اصلاح طلبانی که خود را وفادار به نظام می‌دانند، مرزبندی دقیق و شفاف خود را مشخص کنند.

وی اظهار داشت: مردم ما علی‌رغم اختلاف نظرها در این موضوع که بیگانگان بخواهند از یک طیف سیاسی حمایت کنند، موضع خواهند گرفت و نظام اسلامی به افرادی که این تفکر و گرایش را داشته باشند، فرصت مانور نخواهد داد؛ در نظام ما مکانیزم‌هایی وجود دارد که افرادی که با بیگانه ارتباط دارند نباید در موقعیت‌ها و مناصب قرار بگیرند.

استاد دانشگاه تهران تأکید کرد: خوب است اصلاح طلبان موضع گیری و مسیر خود را شفاف و روشن بیان کنند؛ والّا همه آنها به همراهی با بیگانگان در گذشته متهم می‌شوند و چه‌بسا در آینده نیز به این همراهی با غربی‌ها و به‌ویژه آمریکایی‌ها ادامه‌ می‌دهند.

انتهای پیام/*

دیدگاه شما