فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

22. مرداد 1394 - 7:51   |   کد مطلب: 16222
واکنش واشنگتن به رفع تحریم‌های ایران از سوی سوئیس:
همچنان با ناقضان تحریم‌های ایران برخورد می‌کنیم
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به برداشته شدن تحریم‌های ایران از سوی سوئیس می‌گوید که تحریم‌های ثانویه ایران هنوز پابرجاست و برجام اجرایی نشده و اگر سوئیسی‌ها تحریم‌ها را نقض کنند، با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از فارس، «مارک تونر» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امشب در خصوص برداشته شدن تحریم‌های ایران از سوی سوئیس و گزارشات مربوط به سفر سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با خبرنگاران سخن گفت.

تونر ابتدا در در واکنش به برداشته شدن تحریم‌های ایران از سوی سوئیس می‌گوید که تحریم‌های ثانویه ایران هنوز پابرجاست و برجام اجرایی نشده و اگر سوئیسی‌ها تحریم‌ها را نقض کنند، با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

وی در ادامه به گزارشات تأیید نشده مربوط به سفر سردار سلیمانی به روسیه و ملاقات با سران مسکو پرداخت و گفت که بحث سفر احتمالی سردار قاسم سلیمانی به روسیه، نقض آشکار تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل است و این مسئله به کمیته کارشناسان سازمان ملل که مسئول بررسی نقض احتمالی تحریم‌های ایران هستند، ارجاع می‌شود.

تونر البته تأکید کرد که هنوز در خصوص این سفر قطعیتی در میان دولتمردان آمریکا وجود ندارد و این موضوع علاوه بر اینکه به مقامات ارشد وزارت خارجه روسیه منعکس شده، کماکان از سوی خود آمریکای‌ها هم در حال بررسی است.

سخنگوی امشب وزارت خارجه در ادامه به عواقب رد احتمالی برجام در کنگره پرداخت و گفت: «اگر نتوانیم توافق را در کنگره به تصویب برسانیم، اعتبار آمریکا زیر سوال می‌رود.»

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما

آخرین اخبار