فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

17. مرداد 1394 - 7:56   |   کد مطلب: 16143
با گذشت 100 روز از تجاوز به مردم بی گناه یمن؛
عربستان در باتلاق گرفتار شده یمن ایران را تهدید می کند!
احمد عبدالعزیز قطان سفیر عربستان در مصر طی اظهار نظری در حالی ایران را تهدید کرده است که سعودی ها این روزها با ارتش اجاره ای خود در تکاپوی نجات خود از باتلاق یمن هستند.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از دانا، چند وقت پیش بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی طی سخنانی از سیاست های نابخردانه و کینه توزی های سعودی ها در منطقه انتقاد کردند و بی تجربگی حاکمان عربستان سعودی را عاملی برای شکست آنها در وقایع یمن عنوان کردند،ایشان در راستای تذکری به سعودی ها فرمودند:اینها قطعاً ضربه خواهند خورد؛ قطعاً بینی سعودی‌ها به خاک مالیده خواهد شد. ما با سعودی‌ها اختلافات متعدّدی در مسائل گوناگون سیاسی داریم؛ امّا این را همیشه میگفتیم که سعودی‌ها در کار سیاست خارجی‌شان یک وقار و متانتی نشان میدهند؛ این وقار و متانت را هم از دست دادند. چند جوان بی‌تجربه، امور آن کشور را در دست گرفتند و دارند آن جنبه‌ی توحّش را غلبه می دهند بر جنبه‌ی متانت و ظاهرسازی؛ این به ضررشان تمام خواهد شد. من هشدار می دهم به سعودی‌ها، از این حرکت جنایت‌آمیزی که در یمن می کنند باید دست بردارند؛ این در این منطقه قابل قبول نیست.

حالا بعد از گذشت بیش از 100 روز از حملات جنون آمیز عربستان با ارتش اجاره ای به یمن شاهد هستیم این سعودی ها هستند که در باتلاقی که به دست خودشان فراهم کرده اند گرفتار شده اند،سعودی ها نادانسته علیه فقیر ترین کشور عربی جنگی را شروع کرده اند،اما یمنی ها توانسته اند با دست خالی  با ارتش تا بن دندان مسلح اعراب سرمت ازدلارهای نفتی مقابله کنند و شکست های سنگینی را به آنها وارد کنند.

عربستان همواره سودای قدرت بر سر می پرورانده و قصد دارد خود را به عنوان یک رقیب جدی در مقابل کشور ایران قرار دهد از این رو دست به خریداری تجهیزات پیشرفته نظامی با میلیون ها دلار پول نفت و همچنین اقدام به برقراری ارتباط نزدیک با کشورهای اروپایی می کند و همچنین تحرکاتی را نیز در منطقه انجام می دهد تا بتواند متحدینی برای خود دست و پا کند و در مقابل ایران بایستد.

بسیاری از کارشناسان سیاسی و نظامی بر این اعتقاد هستند که سیاست های سعودی ها در منطقه شکست خورده است،ارتش اجاره ای با خلبانان اسرائیلی نمی تواند در مقابل یک ملت بایستد و حتی رهبر انقلاب نیز چندی پیش به این موضوع اشاره کرده بودند که سعودی ها ضرر خواهند کرد زیرا از اسرائیل نیز ضعیف تر هستند، ایشان فرمودند: دلیل این شکست این است که توانایی‌های نظامی صهیونیست‌ها چندین برابر توانایی نظامی این سعودی‌ها است، چندین و چند برابر اینها، آنها توانایی نظامی داشتند؛ طرف مقابل آنها هم غزّه‌ی یک وجبی بود. اینجا طرف مقابل یک کشور است، یک کشور ده‌ها میلیونی؛ یک ملّت، کشور پهناور و وسیع. اگر آنها توانستند در غزّه پیروز بشوند، اینها هم خواهند توانست در اینجا پیروز بشوند؛ البتّه اگر آنها هم پیروز می شدند، باز پیروزی اینها احتمالش صفر بود؛ الان احتمالش زیر صفر است.

این روزها پس از جمع بندی مذاکرات هسته ای عربستان شیوه ی تازه ای را در این بازی پیچیده انتخاب کرده است،سعودی ها این روزها کارشان به جایی رسیده است که تهدید نیز می کنند،کشوری که تنها با یک ارتش اجاره ای با همراهی ناقضان حقوق بشر بر سر ملت مظلوم یمن بمب می ریزد حالا با خیالی واهی ایران را تهدید می کند.

این اظهارات تهدید آمیز را احمد عبدالعزیز قطان سفیر عربستان در مصر  مطرح کرده و در این خصوص چنین می گوید: ایران قدرت ما را آزمایش نکند؛ ما به دنبال یک جنگ تمام عیار نیستیم، ریاض نمی پذیرد که تهران با کشورهای عربی بازی کند.

این اظهار نظر های واهی در حالی مطرح شده  است که سیاست خارجی ایران همواره بر مبنای حمایت از مظلومان و دوستان منطقه ای بوده است،عربستان نمی تواند در مقابل قدرت ایران لحظه ای مقاومت کند،کسانی که قدم های خود را با اسرائیل تنظیم می کنند نمی توانند تاثیری در سیاست های ایران داشته باشند.

البته بعد از این اظهارات واکنش ها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نیز بسیار جالب بوده است،برخی از کاربران با رجوع به وقایع یمن این موضوع را بیان می کنند که؛قدرت شما درکشتن مردم مظلوم و ویرانی کشورهای ضعیف منطقه برای ما عیان شد که انهم به لطف دلارهای نفتی است از خودتان توانی ندیدیم.

عربستان نباید فراموش کند که ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس در برابر صدام که از پشتوانه جهانی و همه کشورهای عربی برخوردار بود ایستاد،سعودی ها باید بدانند که بعد از پایان هشت سال تنها چیزی که پایان کار برای خودشان و صدام باقی ماند شکستی مفتضحانه بود و این روزها که بمب بر روی سر مردم مظلوم یمن ریخته می شود عربستان همچنان در حال درجا زدن است و به پشت آمریکا و رژیم کودک کش پناه برده تا بتواند چیزی به دست بیاورد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار