نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

16. مرداد 1394 - 9:18   |   کد مطلب: 16125
وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه پس از دیدار با وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که مسکو و واشنگتن هنوز نتوانسته‌اند بر سر رویکرد مشترکی برای مقابله با گروه تروریستی داعش دست پیدا کنند.

به گزارش ملایری‌ها، تسنیم به نقل از رویترز نوشت:سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه پس از دومین دیدار خود با جان کری وزیر خارجه آمریکا در روزهای اخیر، تصریح کرد: همه ما با این مساله موافق هستیم که داعش یک تهدید مشترک است، یک شر مشترک است. ما در خصوص این مساله توافق داریم که باید برای مقابله با پدیده داعش هر چه سریعتر تلاش های مشترکی را انجام دهیم.

وزیر خارجه روسیه در ادامه افزود: در شرایط کنونی هنوز به به رویکرد مشترکی دست پیدا نکرده ایم که این اقدام را چگونه می توانیم انجام دهیم. با توجه به حضور گروه های مختلف در عرصه تحولات سوریه از جمله واحدهای مسلح مخالف دولت دمشق، دستیابی به یک رویکرد مشترک امکان پذیر نبوده است.

لاوروف افزود: من و جان کری به توافق رسیده ایم که مقام های دو کشور به همکاری برای یافتن یک راهبرد مشترک برای مقابله با داعش ادامه دهند.
یک مقام وزارت خارجه آمریکا نیز تاکید کرد که وزرای خارجه دو کشور در خصوص درگیری های اوکراین و اقدامات لازم برای اجرای کامل پیمان مینسک نیز رایزنی کرده اند.

انتهای پیام/پ

دیدگاه شما

آخرین اخبار