نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

13. مرداد 1394 - 7:34   |   کد مطلب: 16069
پادشاه عربستان سعودی به صورت غافلگیرکننده به اقامت تفریحی خود در فرانسه پایان داد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از تسنیم، شبکه تلویزیونی العالم اعلام کرد: سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی به اقامت تفریحی خود در فرانسه پایان داد.

وی پس از هشت روز اقامت به شهر طنجه مغرب رفت. قرار بود پادشاه عربستان یک ماه در فرانسه بماند.

اقامت پادشاه عربستان به همراه هیئت همراه وی باعث خشم و غضب فرانسوی‌ها شد، به طوری که سواحل مقابل کاخ سلمان در شهر والریوس در چارچوب تدابیر امنیتی بسته شده بود.

ناصر ناصرالدین گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه افزود: پادشاه عربستان سعودی نتوانست به اقامت در کاخ خود در شهر والریوس فرانسه ادامه بدهد.

پس از خشم و نارضایتی مردم این منطقه و نامه ای به امضای یکصد و پنجاه هزار شهروند فرانسوی، سلمان بن عبدالعزیز به همراه هیئت همراه یک هزار و پانصد نفر خود این شهر را به سوی مغرب ترک کردند.

جزئیات اندکی درباره این تصمیم غافلگیرکننده پادشاه عربستان سعودی وجود دارد.

قرار بود این اقامت یک ماه به درازا بکشد ولی چنین نشد. مسئولان فرانسوی در این شهر به دلایل ترک پادشاه عربستان و یا این که دوباره به این شهر باز می گردد اشاره‌ای نکرده‌اند ولی شکی در این نیست بسته شدن سواحل عمومی این شهر به دلیل تدابیر امنیتی باعث خشم و غضب مردم این منطقه شده بود.

همچنین این سفر پرسش های زیادی را در میان مردم عربستان مطرح کرده است.

گفته می‌شود این سفر تفریحی دویست و پنجاه میلیون دلار هزینه دارد و این پرسش مطرح است که آیا پادشاه عربستان سعودی در این سفر تفریحی به درد و آلام مردم این کشور به ویژه به کشته های نظامی این کشور در جنگ علیه یمن توجه دارد یا خیر؟

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار