نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

12. مرداد 1394 - 7:50   |   کد مطلب: 16052
جنگنده های آل سعود در ادامه تجاوز و حملات هوایی به یمن، روز یکشنبه با بمباران تاسیسات زیربنایی در چهار استان این کشور، تعدادی از مردم را به شهادت رسانده و یا زخمی کردند.

به گزارش ملایری‌ها، ایرنا به نقل از پایگاه خبری الموتمرنت نوشت: یک مقام امنیتی گفت: جنگنده های عربستان روز یکشنبه برخی مناطق در استان حجه بمباران و نیز سازمان راهها و پل های استان حرض را بمباران کردند. از سوی دیگر هواپیماهای بدون سرنشین نیز چندین بار شهر حرض را مورد حمله قراردادند.

وی افزود: جنگنده های سعودی چند بار نیز منطقه الحمراء در استان لحج را بمباران کردند که در پی آن چند نفر از جمله تعدادی زن و کودک شهید و زخمی شدند.

جنگنده های عربستان همچنین مناطق «مثلث العند» و پایگاه های «العند»، «عابین» و «کرش» را بیش از 16 بار مورد حمله قراردادند.

جنگنده های متجاوز سعودی ساختمان موسسه اقتصادی یمن در شهر «معبر» در استان ذمار را نیز بمباران کردند.

یک مقام مسئول در استان صعده نیز گفت که جنگنده های عربستان منطقه «القمع» در شهر «کتاف» را چهار بار مورد حمله قراردادند.

پیش از این نیز یک فروند بالگرد نیروهای دشمن، این منطقه را پنج بار بمباران کرده بود. از سوی دیگر منطقه الملاحیظ در شهر الظاهر نیز هدف شلیک 30موشک هدف شلیک موشک قرار گرفت و دشمن متجاوز همچنین مناطق الغیل، الفرع، الصوع و وادی ابوجباره در کتاف را 10بار مورد حمله هوایی قرار داد.

خبرگزاری رسمی یمن (سبا) نیز گزارش داد که دشمن متجاوز روز یکشنبه همچنین مناطق مرزی را با انواع سلاح های سنگین به شدت گلوله باران کرد. جنگنده های دشمن همچنین مناطق الحصامه و بنی صیاح را مورد حمله قرار داده و 26 راکت به مناطق الحصامه و شدا شلیک کردند.

عربستان و هم پیمانانش از ششم فروردین سال جاری به بهانه بازگرداندن دولت مستعفی و فراری یمن به قدرت و ادامه سلطه خود بر یمن، تجاوز به این کشور را آغاز کرده و آن را مورد محاصره همه جانبه قرار داده اند.

عربستان تاکنون چندین بار آتش بس اعلامی در یمن را نقض کرده است و جنگنده های این ائتلاف در ماه مبارک رمضان نیز به رغم برقراری آتش بس، به بمباران این کشور و قتل عام مسلمانان روزه دار یمن ادامه دادند.

در نتیجه حملات نیروهای ائتلاف، علاوه بر تخریب زیرساخت های خدماتی، بیمارستان ها مدارس و منازل مسکونی در یمن، بیش از چهار هزار نفر کشته، هزاران نفر زخمی و صدها هزار نفر نیز آواره شده اند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار