نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

9. مرداد 1394 - 9:01   |   کد مطلب: 15990
دبیرکل سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک عنوان کرد که بازارهای جهانی نفت خام توانایی جذب و پذیرش رشد تولید و عرضه نفت خام ایران را پس از لغو تحریم ها دارد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا از شبکه خبری راشا تودی، عبدالله سالم البدری پس از دیدار با الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه در مسکو درباره توافق جامع هسته ای تهران با کشورهای گروه ١+٥، افزود: بازارهای جهانی نفت خام قادر خواهد بود افزایش تولید و عرضه نفت خام ایران را پس از لغو تحریم ها علیه این کشور جذب کند.

وی با استقبال از لغو تحریم ها علیه ایران، گفت: ما بدون شک پذیرای بشکه های جدید نفت خام ایران خواهیم بود.

دبیرکل اوپک با بیان اینکه بازارهای جهانی نفت خام ایران در سال ٢٠١٦ با بازگشت نفت خام ایران تغییر خواهد کرد، گفت: ایران همچنین خواهان توسعه میدانهای نفتی جدید و اجرای پروژه های تازه است، اما آغاز این تحولات ٥ تا ٦ سال زمان می برد.

** قیمت نفت پایین تر نمی رود

البدری گفت: با توجه به افزایش تقاضای جهانی نفت خام و کاهش تولید نفت، قیمتهای جهانی این ماده با کاهش بیشتر روبرو نمی شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه هم اکنون سخنانی درباره کاهش سقف تولید میان اعضای اوپک به میان آمده است، تصریح کرد: اعضای اوپک در آخرین نشست خود در وین اتریش (نشست ١٦٧ اوپک) تصمیم گرفتند سقف تولید روزانه ٣٠ میلیون بشکه خود را تثبیت کنند.

دبیرکل اوپک در واکنش به سخنانی درباره کند شدن رشد تقاضای نفت خام چین، گفت: من در این باره نگران نیستم، چین هم اکنون با مشکل ذخایر نفتی روبروست، پیش بینی هایی در این باره مطرح است، اما اقتصاد این کشور مصرف کننده بزرگ انرژی در جهان رو به رشد است.
 

دیدگاه شما

آخرین اخبار