نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

9. مرداد 1394 - 8:57   |   کد مطلب: 15988
«بروس ریدل» روزنامه نگار پایگاه اطلاع رسانی المانیتور گفت: ادعاهای کذبی که می گویند توافقنامه وین باعث به راه افتادن مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه خواهد شد، این واقعیت را که رژیم صهیونیستی از 65 سال پیش این مسابقه را در منطقه به راه انداخت، نادیده می گیرد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا، ریدل روز پنجشنبه در مقاله منتشر شده در پایگاه خبری 'یو.اس.نیوز'، با اشاره به جنجال ها و سونامی افکار عمومی در رابطه با توافقنامه امضا شده بین ایران و گروه پنج بعلاوه یک در وین، نوشت: جهان از این واقعیت که رژیم صهیونیستی دهها سال قبل زرادخانه تسلیحات هسته ای و پرتابگرهای پیشرفته در اختیار داشت، غافل مانده است. 

وی افزود: جامعه اطلاعاتی آمریکا نخستین بار در اواخر دهه 1950 به برنامه تسلیحات هسته ای این رژیم پی برد. 'جان اف کندی' رئیس جمهوری وقت آمریکا با این استدلال که برنامه هسته ای اسرائیل موجب مسابقه تسلیحات هسته ای در منطقه خواهد شد، 'دیوید بن گوریون' نخست وزیر وقت این رژیم را برای منصرف کردن این برنامه تحت فشار گذاشت. 

ریدل ادامه داد: رژیم صهیونیستی تحت فشار کندی با بازرسی های آمریکا از راکتور دیمونا موافقت کرد اما سپس به طور نظام مند مانع روند بازرسی های جدی شد. 

وی خاطرنشان کرد که رژیم اشغالگر قدس از امضا معاهده منع اشاعه تسلیحات هسته ای (ان پی تی) تاکنون سرباز زده و داشتن زرادخانه تسلیحات هسته ای را نیز تائید نکرده است.

ریدل با بیان اینکه آمریکا در زمان دولت نیکسون از اعتراض به برنامه هسته ای رژیم صهیونیستی دست برداشت، اظهار داشت: نه تل آویو و نه واشنگتن در انظار عمومی از این زرادخانه حرفی به میان نمی آوردند و مقامات آمریکا در صورت تحت فشار قرار گرفتن، از برنامه هسته ای این رژیم به عنوان یک برنامه ادعایی یاد می کردند. 

وی با اشاره به فن آوری موشکی که فرانسه و آمریکا و همچنین زیردریایی هایی که آلمان در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داد، گفت: این رژیم با کمک فرانسه و آمریکا به پیشرفته ترین سیستم های موشکی و جنگنده ها مجهز است و یکی از این سیستم ها که به سیستم موشکی میان برد 'جریکو' موسوم است به راحتی می تواند هر نقطه ای را در شعاع 5 هزار کیلومتری هدف حملات هسته ای قرار دهد. 
 

دیدگاه شما

آخرین اخبار