نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

7. مرداد 1394 - 6:53   |   کد مطلب: 15946
مقام های سازمان ملل با یادآوری اینکه از آغاز حملات وحشیانه نیروهای سعودی به یمن تاکنون بیش از 23 هزار نفر از مردم این کشور کشته و مجروح شده اند، اعلام کردند که با حمله روز جمعه گذشته نیروهای سعودی به بندر المخا شمار کشته شدگان این حملات از مرز چهار هزار نفر گذشته است.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از  ایرنا، «طارق جزاروویچ» سخنگوی سازمان بهداشت جهانی روز سه شنبه اعلام کرد، از 19 مارس تا 19 ژوئیه (29 اسفند 93 تا 28 تیر 94) سه هزار و 984 نفر بر اثر درگیری های یمن جان خود را از دست داده و 19 هزار و 347 نفر نیز مجروح شده اند.

وی افزود: این رقم حاصل گزارش های رسیده از مراکز درمانی و بهداشتی این کشور است و رقم واقعی تلفات این درگیری ها به احتمال زیاد به مراتب بیشتر خواهد بود.

در همین حال «راوینا شمدسانی» سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرده است که در چهار ماه گذشته دستکم یکهزار و 895 نفر از غیرنظامیان این کشور جان خود را از دست داده و حدود چهار هزار و 200 نفر نیز مجروح شده اند.

وی افزود: در فاصله روزهای 16 تا 27 ماه ژوئیه نیز 202 نفر دیگراز غیرنظامیان یمنی از جمله 36 زن به قتل رسیده و 353 نفر دیگر نیز مجروح شده اند که با این رقم مجموع شمار کشته شدگان این حملات از مرز چهار هزار نفر گذشته است.

گزارش صندوق کودکان سازمان ملل نیز حاکی است که 365 کودک یمنی بر اثر حملات وحشیانه سعودی و نیروهای طرفدار دولت مستعفی یمن در چهار ماه گذشته جان خود را از دست داده اند و 484 نفر نیز مجروح شده اند.

مقام های آل سعود جمعه گذشته ساعاتی پس از حمله وحشیانه خود به بندر المخا که دستکم 120 نفر از مردم این شهر را به قتل رساند و شمار زیادی را مجروح کرد، در یک تصمیم عوام فریبانه اعلام کردند که از نخستین ساعت روز دوشنبه حملات هوایی خود به یمن را برای ایجاد فرصت کمک رسانی به مصدومان و آسیب دیدگان این حملات متوقف خواهند کرد که این آتش بس ساعاتی بیشتر دوام نیاورد و بار دیگر از سوی آنها نقض شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار