فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

6. مرداد 1394 - 10:19   |   کد مطلب: 15936
جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز همه مستکبرین به میدان آمده‌اند تا بتوانند شاید مردم و ولایت و دین را از هم جدا کنند و آرزوی دیرینه آنان همین است.

به گزارش ملایری‌ها، جانشین سازمان بسیج مستضعفین در مراسم یادواره شهدای عملیات مرصاد ملایر در مسجد ولیعصر(عج) این شهر با اشاره به وضعیت دفاع مقدس در اواخر جنگ اظهار داشت: در پایان جنگ و پس از پذیرش قطعنامه 598 که امام خمینی(ره) آن را به جام زهر تشبیه کردند بیشتر عملیات‌ها در غرب و شمال غرب انجام می‌شد.

سردار علی فضلی افزود: با کشیده شدن جنگ به سمت غرب دشمن از فضای خالی جبهه جنوب استفاده کرده و به دنبال اشغال مجدد بخشی از خاک جنوب بود تا در پایان مذاکرات برگ برنده را داشته باشد.

وی گفت: دشمن مجدد به خاک جنوب حمله کرده و قسمت‌هایی از ایران را اشغال کرد اما بلافاصله رزمندگان اسلام به آن‌ها یورش برده و خسارات و تلفات سنگینی بر آن‌ها تحمیل کردند و دشمن مجبور به عقب‌نشینی به مرزهای خود شد.

فضلی گفت: در چنین شرایطی که بچه‌های رزمنده سخت مقاومت می‌کردند و دشمن را به عقب می‌راندند با یک حیله جدید از جانب مستکبرین و منافقین مواجه شدند.

وی افزود: منافقین با فنون نظامی و تجهیزاتی که از غرب و استکبار گرفته بودند و با حمایت‌های صدام  و جمع‌آوری نیرو از کشورهای اروپایی از غرب کشور عملیات خود را آغاز کردند.

فضلی گفت: دشمن به خیال اینکه از فضای موجود در جبهه می‌تواند استفاده کند  و از قصر شیرین به کرمانشاه و سپس همدان و قزوین به تهران برسد عملیات را آغاز کرد.

وی این حرکت منافقین را دلیل نشناختن  امام امت(ره) و مردم ما دانست و بیان کرد: دشمن از قصر شیرین تا تنگه چهار زور به جلو آمدند و در محور اسلام‌آباد به تنگه مرصاد رسیدند که با مقاومت نیروهای ایرانی مواجه شدند.

فضلی گفت: رزمندگان اسلام در تنگه مرصاد توانستند  با گردان‌های محدود دشمن را در این تنگه زمین‌گیر کنند و در مقابل آنان ایستادگی کردند و بیش از 2400 نفر از منافقین به دست نیروهای ما اسیر یا به هلاکت رسیدند.

وی عملیات مرصاد را بزرگ‌ترین تجمع منافقین از سراسر دنیا دانست و بیان کرد: در این عملیات بیش از هفت هزار نفر از منافقین از سراسر دنیا جمع شده بودند و لشگر آزادی‌بخش را تشکیل داده بودند که تجمع این تعداد از منافقین در تاریخ سراغ نداریم.

فضلی بصیرت و ولایتمداری را مهم‌ترین رمز پیروزی در عملیات مرصاد دانست و بیان کرد: اگر نبود بصیرت و جوانمردی و اطاعت از ولی معلوم نبود که چه اتفاقی در این عملیات پیش می‌آمد.

وی گفت: رزمندگان اسلام در سرمای منفی 20 درجه تا گرمای بالای 50 درجه در جبهه‌های مختلف می‌جنگیدند تا بتوانند لبخندی بر لبان نائب امام زمان(عج) بیاورند.

فضلی گفت: در دوران دفاع مقدس انواع و اقسام قشرهای مختلف مردم همه دست واحده‌ای شدند با استفاده از ظرفیت‌های موجود ا انقلاب اسلامی ایران دفاع کردند.

وی گفت: دفاع مقدس باجان ها چه کرده است که پس از گذشت سال‌های طولانی مردم در اجتماع‌ها و تجمعات دورهم جمع می‌شوند تا شاید بتوانند اندکی از خاطرات آن دوران طلایی را نشر دهند.

فضلی گفت: دفاع مقدس تنها قطعه‌ای از جمهوری اسلامی ایران است که در آن به قرآن عمل شده است و قرآن توسط فرزندان این نظام تفسیر شد.

وی گفت: عاقبت‌به‌خیری و سرافرازی کشور ما در اطاعت از ولی است و جدایی مردم از ولایت آرزوی دیرینه دشمنان اسلام است.

فضلی گفت: امروز همه مستکبرین به میدان آمده‌اند تا بتوانند شاید مردم و ولایت  و دین را از هم جدا کنند و آرزوی دیرینه آنان همین است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار