پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع
فرمانداری ویژه ملایر

5. مرداد 1394 - 16:58   |   کد مطلب: 15934
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان ملایر گفت: : یکی از معضلات مهم مراکز آزاد فنی و حرفه‌ای آموزش‌های موازی به‌خصوص در بخش دولتی است.

به گزارش ملایری‌ها، همزمان با هفته ملی مهارت بیست  و چهارمین مرکز آزاد فنی و حرفه‌ای ملایر با حضور معاون آموزشی مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان و مدیران مراکز آزاد فنی و حرفه‌ای ملایر افتتاح شد

 

 رئیس مرکز فنی حرفه‌ای شهرستان ملایر در مراسم افتتاح آموزشکده نقاشی مداد رنگی با اشاره به نام‌گذاری هفته اول مرداد به نام هفته ملی مهارت اظهار داشت:در شهرستان ملایر 24 آموزشکده آزاد فنی و حرفه‌ای مشغول به کار هستند.

احسان فراهانی گفت: آموزشکده‌های آزاد ملایر در 15 رشته مختلف فعالیت می‌کنند و با توجه به سیاست‌های سازمان 50 درصد از تعهدات سازمان فنی و حرفه‌ای مربوط به بخش خصوصی است.

وی با شاره به رشته‌های آموزشی در مراکز آزاد فنی و حرفه‌ای ملایر بیان کرد: عمران، برق، امور مالی بازرگانی، فناوری اطلاعات، خدمات آموزش صنایع غذایی، الکترونیک، مکانیک، صنایع‌دستی و بافتنی، مروار بافی و هنرهای تجسمی و نقاشی  ازجمله رشته‌های آموزشی در این مراکز است.

فراهانی با اشاره به معضلات مراکز آزاد فنی و حرفه‌ای بیان کرد: یکی از معضلات مهم مراکز آزاد فنی و حرفه‌ای آموزش‌های موازی به‌خصوص در بخش دولتی است.

وی گفت: برخی از مراکز آموزش‌های فاقد تخصص و ناقص را در رشته‌های مختلف به علاقه‌مندان می‌دهند که باعث موازی کاری باکار مراکز آزاد می‌شود.

فراهانی عدم‌حمایت را یکی دیگر از مشکلات مراکز آزاد فنی و حرفه‌ای دانست و بیان کرد: آموزشگاه‌ها باید علاوه بر کمیت بر روی کیفیت مار هم توجه کنند تا بتواند هر چه بیشتر در بحث درآمدزایی به آن‌ها کمک کند.

در این آیین مدیران مراکز آزاد فنی و حرفه‌ای موازی کاری بخش‌های دولتی با این مراکز، ازدیاد تعداد آموزشگاه‌ها در رشته‌های خاص و مشکلات مالی را ازجمله مشکل خود بیان کردند.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار