پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع
فرمانداری ویژه ملایر

5. مرداد 1394 - 12:12   |   کد مطلب: 15932
رئیس اداره ارشاد ملایر؛
خبرنگاران مسئولان را زیر سؤال ببرند
رئیس اداره ارشاد ملایر گفت: خبرنگاران در حوزه‌های مختلف عملکرد مسئولان را زیر نظر گرفته و مسئولان را زیر سؤال ببرند.

به گزارش ملایری‌ها رئیس اداره فرهنگ و ارشاد ملایر در نشست با اصحاب رسانه و اهالی مطبوعات شهرستان ملایر با اشاره به جایگاه مطبوعات در جامعه اظهار داشت: در طی مدت بیست سال از فعالیت مطبوعات در ملایر بیش از 100 نفر در این مشغول به کار بوده‌اند که بسیاری از آن‌ها اکنون از این حوزه خارج‌شده‌اند.

غلامرضا جمالی زاده افزود: یکی از برنامه‌های اداره ارشاد جمع‌آوری این افراد و استفاده از تجربیات آنان همچنین آسیب‌شناسی دلیل کناره‌گیری فعالان و نام‌آوران و به حاشیه رفتن افراد فعال حوزه مطبوعات و روزنامه‌نگاری است.

وی با اشاره به برنامه‌های ارشاد ملایر برای دانش‌افزایی اهالی رسانه در ملایر بیان کرد:استفاده از گذشتگان برای تقویت جوانان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و دوره‌های خبری و استفاده از اساتید عرصه خبر و خبرنویسی ازجمله  راه‌ها و برنامه‌ها ارشاد ملایر جهت تقویت افراد حاضر در عرصه خبر و نویسندگی است.

جمالی زاده گفت: یکی از برنامه‌های من در این دوره انتشار اولین روزنامه شهر ملایر و تربیت نیروهای کارآمد در حوزه خبر که آن‌ها بتوانند در سایر شهرها نیز در این عرصه فعلیت کنند.

وی با اشاره به تأثیر گزاری قشر مطبوعات در جامعه تصریح کرد: استفاده از تمامی اهالی فرهنگ و هنر ملایری برای رشد جایگاه فرهنگ و هنر در شهر ملایر یکی از برنامه‌های ارشاد ملایر است.

جمالی زاده با اشاره به برگزاری نشست با اهالی فرهنگ هنر برای تقویت عمومی فرهنگ و هنر و بیان مشکلات و مسائل حوزه‌های هنری مختلف، بیان کرد: یکی از برنامه‌های اداره ارشاد ملایر برای استفاده از تمامی اهالی فرهنگ و هنر ملایر دعوت و برگزاری نشست با اهالی فرهنگ و هنر در ملایر است.

وی افزود: در همین راستا برای اولین بار در ملایر تمامی گروه‌های تئاتر ملایر در یک نشست مسائل و مشکلات خود را بیان کردند.

جمالی زاده گفت: اداره ارشاد برای بیان مشکلات عرصه‌های مختلف هنری با برگزاری نشست با اهالی مطبوعات و اصحاب رسانه، فعالان چاپ و کانون‌های تبلیغاتی، هنرمندان هنرهای تجسمی و عکاسی، هنرمندان موسیقی، نویسندگان، مؤلفان و ناشران، انجمن‌های ادبی و کانون‌های مساجد  مهم‌ترین مسائل و مشکلات این حوزه‌ها بررسی می‌کند.

وی به برگزاری گردهمایی اصحاب فرهنگ و هنر با حضور مدیرکل ارشاد خبر داد و بیان کرد: پس از برگزاری نشست با حوزه‌های مختلف فرهنگ و هنر تمامی اهالی فرهنگ و هنر ملایر یک گردهمایی با حضور مدیرکل ارشاد برگزار خواهد شد.

جمالی زاده با اشاره به مهم‌ترین دغدغه‌های خبرنگاران اظهار کرد: تشکیل انجمن خبرنگاران، مسکن خبرنگاران و جایگاه خبرنگاران در جامعه از مهم‌ترین دغدغه این گروه در جامعه است.

وی با اشاره به ضعف‌های نشریات و تقویت جایگاه نشریات در جامعه توسط اهالی مطبوعات گفت: خبرنگاران در حوزه‌های مختلف عملکرد مسئولان را زیر نظر گرفته و مسئولان را زیر سؤال ببرند.

خبرنگاران و اهالی مطبوعات نیز دز این نشست حفظ جایگاه خبرنگاران، تبلیغات در نشریات، عدم وجود یک انجمن و واحد صنفی مشترک، مشکلات مسکن خبرنگاران و حفظ جایگاه خبرنگاران در مراسم روز خبرنگار را از مهم‌ترین مشکلات خود بیان کردند.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار