نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

4. مرداد 1394 - 16:45   |   کد مطلب: 15929
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه ششم مرداد ماه و لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه روز چهارشنبه هفتم مرداد ماه در تهران خواهند بود.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از فارس فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه ششم مرداد ماه برای اولین بار به تهران سفر می‌کند.

کاترین اشتون مسئول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا 17 اسفند ماه 1392 و بعد از حصول توافقنامه ژنو سفری دو روزه به تهران داشت. پیش از اشتون نیز خاویر سولانا به تهران سفر کرده بود.

موگرینی هفته گذشته اعلام کرد که برای حمایت از گام اولیه «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) به تهران سفر خواهد کرد.

از دیگر سو لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه نیز روز چهارشنبه هفتم مرداد ماه در تهران خواهد بود.

وزیر امور خارجه فرانسه روز سه‌شنبه هفته گذشته عنوان کرد که هفته آینده برای دیدار با مقامات ایرانی به تهران سفر می‌کند و در این سفر با حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران دیدار خواهد کرد.

وی در گفت‌وگو با فرانس اینتر اظهار داشت: «من هفته آینده به ایران سفر خواهم کرد. محمدجواد ظریف همتای ایرانی من از من برای سفر به ایران دعوت کرده است. وی پیشتر نیز مرا به ایران دعوت کرده بود اما من نیامده بودم ولی اکنون همه شرایط برای این سفر مهیاست. من به تنهایی به عنوان مقام مسئولی سیاسی به تهران سفر خواهم کرد و هیچ هیأت اقتصادی اعم از رؤسای شرکت‌های فرانسوی در این سفر همراه من نخواهند بود، اما نمایندگان اتحادیه کارفرمایان فرانسوی (Medef) به نوبه خود در ماه سپتامبر به ایران سفر خواهند کرد.»

سفر فابیوس به ایران، نخستین سفر وزیر امور خارجه فرانسه به جمهوری اسلامی ایران از سال 2003 تاکنون است.

ایران و ۱+۵ بعد از ۱۸ روز رایزنی فشرده در وین به جمع بندی در خصوص حل موضوع هسته‌ای ایران رسیدند.

سید عباس عراقچی معاون ظریف چهارشنبه هفته گذشته در نشستی خبر سفر لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه به تهران را تأیید کرد و گفت: بعد از توافق ژنو شاهد موجی از سفرهای وزرای خارجه اروپایی به ایران بودیم و این موج الان و بعد از توافق وین دوباره شروع شده و ظرف چند روز اخیر یک مقام آلمانی به ایران سفر کرد و قرار است خانم موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هفته آینده به ایران سفر کرد و سفر آقای فابیوس را نیز خواهیم داشت و سفرهای دیگری نیز در دستور کار قرار دارد.

وی عنوان کرد: ما خواهان گسترش روابط اقتصادی با همه کشورها هستیم و طبیعی است که این کشورها بیایند و از فرصت‌ها استفاده کنند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز به منظور تشریح روند گفت‌وگوهای هسته‌ای اخیر در وین و رایزنی‌ با مقامات منطقه به کویت سفر کرد و قرار است از آنجا راهی دوحه شود و پس از آن نیز به عراق سفر خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار