نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

21. تير 1394 - 11:53   |   کد مطلب: 15878
رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر در گفت‌وگو با ملایری‌ها؛
حجاب به زنان احساس امنیت می‌دهد
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر گفت: : حجاب نه‌تنها برای زنان محدودیتی ایجاد نمی کند بلکه باعثایجاد احساس امنیت زنان در جامعه می‌شود.

حجت‌الاسلام داوود عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها با اشاره به مسئله حجاب در اسلام اظهار داشت: حجاب به‌عنوان یک تکلیف شرعی و یکی از واجبات نه‌تنها مخصوص زنان بلکه مخصوص مردان نیز است.

وی  با اشاره به سه ملاک اصلی حجاب کامل برای زن بیان کرد: پوشیده بودن تمام اعضای بدن به‌جز گردی صورت و دست‌ها تا مچ، پوشاندن تمام برجستگی‌ها بدن و عدم جلب‌توجه نامحرم سه ملاک اصلی برای حجاب زنان است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر گفت: هر لباسی که این سه ملاک را داشته باشد حجاب محسوب شده و حد اعلای آن چادر بوده و مانتوهایی که این ویژگی رادارند هم حجاب مناسب محسوب می‌شوند.

وی گفت: نه‌تنها ر اسلام به پوشش زنان تأکید شده است بلکه به مردان نیز توصیه‌شده است در نگاه‌های خود عفاف را رعایت کنند.

عباسی با تأکید بر عدم محدودی زنان باحجاب بیان کرد: حجاب نه‌تنها برای زنان محدودیتی ایجاد نمی کند بلکه باعث امنیت زنان در جامعه می‌شود.

وی افزود: وقتی زنی باحجاب زننده و بد وارد اجتماع می‌شود گاهی بااحساس عدم امنیت مواجه خواهد شد و محدودیتی بیشتری در جامعه دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر گفت: حجاب در جامعه باعث ایجاد احساس امنیت برای زنان می‌شود و او را در برابر برخی تهدیدات مصون می‌کند.

وی گفت: رعایت حجاب در باعث ایجاد آرامش برای زنان می‌شود و کسانی که باحجاب وارد جامعه می‌شوند با آسایش بهتر و راحت‌تری در جامعه تردد می‌کنند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار