نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

16. تير 1394 - 12:10   |   کد مطلب: 15865
مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان گفت: در حال حاضر در استان همدان 517 کانون فرهنگی هنری مساجد و در شهرستان ملایر 57 کانون فعالیت می‌کنند.

به گزارش ملایری‌ها، هادی فیض منش در گردهمایی مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان ملایر با اشاره به تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان اظهار داشت: در حال حاضر در استان همدان  517 کانون فرهنگی هنری مساجد فعالیت می‌کنند.

وی افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به‌عنوان یک شبکه بزرگ فرهنگی دینی شناخته‌شده  و تمامی این کانون‌ها شناسایی و ثبت‌شده‌اند.

مسئول  کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان  گفت: در شهرستان ملایر نیز 57 کانون فرهنگی هنری فعالیت می‌کنند که ملایر از شهرستان‌های تراز اول در استان است.

وی گفت: کانون‌های فرهنگی هنری در مناطق مختلف ازجمله محلات و روستاها فعالیت می‌کنند و ما توانند به‌عنوان یک اداره فرهنگی عمل کنند.

فیض منش گفت: سابقه فعالیت این مراکز مردمی بوده و این مراکز مردمی اداره می‌شدند و اگر به این کانون‌ها دولتی نگاه کنیم باعث ایجاد اخلال و فساد در کار آنان می‌شود.

وی گفت: اگر بخواهیم به این مراکز نگاه دولتی داشته باشیم همانند این است که عملکرد هیئات را دولتی کنیم ولی هیئت حسنی رانمی توان دولتی کرد.

مسئول  کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان  گفت: مساجد تراز اسلامی کارکردهای مختلفی درزمینه‌های مختلف داشته‌اند همانند دوران جنگ تحمیلی که پشتیبانی و جذب نیروهای مردم در مساجد انجام می‌شد.

وی گفت: تمامی فعالیت‌ها در مساجد مردمی است و اگر مدیریت در دست مرم باشد مساجد رونق می‌گیرند و کار ارشاد کمک به‌شتاب این حرکت مردمی با ارائه تجهیزات است.

فیض منش حلقه مفقود در جامعه را اخلاق دانست و بیان کرد: کانون‌های مساجد در این زمینه می‌توانند ورود پیدا کنند و جوانانی بااخلاق و مؤمن تربیت کنند.

وی با اشاره به سطح‌بندی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در طرح پایش کانون‌ها عنوان کرد: با انجام طرح پایش کانون‌های مساجد به سه سطح یک و دو و سه تقسیم‌شده و اعتبارات آنان با توجه به سطح تخصیص داده می‌شود.

مسئول  کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان  گفت: یکی از سیاست‌های کار این کانون‌ها فعال کردن واحد خواهران است و تمامی کانون‌های فرهنگ مساجد باید واحد خواهان خود را فعال کند.

وی گفت: خبرگزاری شبستان وابسته به کانون‌های مساجد بوده و اخبار و اطلاعات مربوط به کانون‌ها فرهنگی هنری مساجد را انتشار می‌دهد.

فیض منش افزایش تعداد کانون‌ها را یکی دیگر از اهداف دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بیان کرد و افزود: شهرستان ملایر ظرفیت افزایش تا 70 کانون رادار است.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار